HEAL DSpace

Comparative analysis of clustering techniques and machine learning models for the assessment of ship’s hull and propeller fouling

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αναστασιάδης, Αλέξανδρος el
dc.contributor.author Anastasiadis, Alexandros en
dc.date.accessioned 2024-01-29T10:08:39Z
dc.date.available 2024-01-29T10:08:39Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58712
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26408
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Machine learning en
dc.subject Clustering techniques en
dc.subject Ρύπανση γάστρας el
dc.subject Ρύπανση έλικας el
dc.subject Reference model en
dc.subject Απόδοση πλοίου el
dc.subject Μεταβολή ισχύος el
dc.subject Μεταβολή ταχύτητας el
dc.title Comparative analysis of clustering techniques and machine learning models for the assessment of ship’s hull and propeller fouling en
dc.title Σύγκριση τεχνικών συσταδοποίησης και μοντέλων μηχανικής μάθησης για την αξιολόγηση της γάστρας και της έλικας του πλοίου el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μοντέλα μηχανικής μάθησης el
heal.classification Ρύπανση γάστρας και έλικας el
heal.classification Αλγόριθμοι συσταδοποίησης el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2023-09-28
heal.abstract Μια από τις πιο συχνές δοκιμασίες που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σήμερα έχει να κάνει με την αξιολόγηση της απόδοσης του πλοίου λόγω της ρύπανσης της γάστρας και της έλικας. Καθώς τα πλοία διασχίζουν τους ωκεανούς όταν ταξιδεύουν, η γάστρα τους και η προπέλα τους αναπόφευκτα μαζεύει τους ρύπους του ωκεανού με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η απόδοσή τους. Η αρνητική αυτή επίδραση στην απόδοση του πλοίου οδηγεί σε αύξηση της κατανάλωση καυσίμου και κατ’ επέκταση αύξηση των κόστων λειτουργίας και προφανώς μεγαλύτερης επίπτωσης στο περιβάλλον. Οι παραδοσιακές τεχνικές για την αξιολόγηση της μειωμένης απόδοσης πλοίων συχνά δεν είναι επαρκείς, καθώς βασίζονται σε μεθόδους που είναι είτε χρονοβόρες είτε δαπανηρές, και ενδέχεται να μην είναι άμεσα διαθέσιμες ή κατάλληλες για όλα τα πλοία. Υπογραμμίζεται λοιπόν ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική η ανάπτυξη μιας πιο πρακτικής και προσιτής μεθόδου για την αξιολόγηση της επίδρασης της ρύπανσης στην απόδοση του πλοίου. Ως απάντηση σε αυτό, η έρευνά μας επικεντρώνεται σε μια διαφορετική προσέγγιση για τη δημιουργία ενός μοντέλου αναφοράς με βάση το οποίο μπορεί να αξιολογηθεί η τρέχουσα απόδοση του πλοίου. Παραδοσιακά, τέτοια μοντέλα προκύπτουν από καμπύλες ταχύτητας-ισχύος που δημιουργούνται κατά τη φάση σχεδιασμού του πλοίου μέσω δοκιμών σε πειράματα δεξαμενής ή από προηγμένες υπολογιστικές τεχνικές όπως η Υπολογιστική Δυναμική Ρευστών (CFD). Και οι δύο μέθοδοι όμως απαιτούν αξιόπιστους πόρους και σημαντικές προσπάθειες για να παράσχουν κατάλληλα δεδομένα για την προετοιμασία του μοντέλου αναφοράς. Στην παρούσα μελέτη, η μέθοδός μας εξετάζει τη διαδικασία δημιουργίας ενός μοντέλου αναφοράς χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται κατά τη λειτουργία του πλοίου. Διάφοροι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης χρησιμοποιούνται στο υπολογιστικό πλαίσιο που παρουσιάζεται. Το σύνολο των δεδομένων αξιολογείται ως προς τα ανώμαλα σημεία και προεπεξεργάζεται έτσι ώστε να είναι σε κατάλληλη μορφή για περαιτέρω ανάλυση. Αφού εντοπιστεί το μοντέλο αναφοράς, το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την εφαρμογή μεθόδων συσταδοποίησης σε αυτό, με σκοπό τον εντοπισμό των πιο κοινών λειτουργικών μοτίβων-καταστάσεων. Στη συνέχεια, τα υπόλοιπα λειτουργικά δεδομένα ταξινομούνται σε αυτές τις συστάδες, οργανώνοντας έτσι τα δεδομένα σε παρόμοιες λειτουργικές καταστάσεις ανάλογα με το βάθος και το trim του πλοίου. Στην τελική φάση, υπολογίζονται δύο κρίσιμοι δείκτες απόδοσης (KPI) για την αξιολόγηση της ισχύος και της ταχύτητας της πρόωσης του πλοίου λόγω της ρύπανσης της γάστρας και της έλικας, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τους αλγόριθμους συσταδοποίησης. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 83 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα