Στην εργασία ασχολήθηκα με την στατιστική μελέτη και ανάλυση των ατυχημάτων πλοίων tanker μεγέθους dwt 5000-20000 ton κατά τη χρονική περίοδο 1990-2003. Τα ατυχήματα αυτά τα χωρίζουμε στις παρακάτω εννέα κατηγορίες:
-ατυχήματα σύγκρουσης πλοίων
-ατυχήματα επαφής πλοίων
-ατυχήματα προσάραξης
-ατυχήματα έκρηξης
-ατυχήματα φωτιάς
-ατυχήματα μη ατυχηματικής κατασκευαστικής αστοχίας
-ατυχήματα αστοχίας εξαρτημάτων και εξοπλισμού του πλοίου
-ατυχήματα αστοχίας μηχανικών εξαρτημάτων του πλοίου
-ατυχήματα αγνώστων αιτιών
Στην ανάλυση αυτή παρουσιάζονται οι έξι πρώτες κατηγορίες καθώς ατυχήματα τέτοιου τύπου είναι πιο πιθανόν να οδηγήσουν σε δυνητική απώλεια υδατοστεγούς ακεραιότητας του πλοίου και σε διαρροή πετρελαίου στο θαλάσσιο περιβάλλον. Επίσης έγινε μια σύντομη αναφορά της νομοθεσίας που αφορά στην πρόληψη της ρύπανσης η οποία προκαλέιται από τα ατυχήματα των πλοίων καθώς και μια σύγκριση πλοίων μονού τοιχώματος και πλοίων διπλού τοιχώματος. Στη συνέχεια, γίνεται μια περιγραφή του σημαντικότερου ατυχήματος δεξαμενόπλοιου αντίστοιχου μεγέθους. Επιπλέον, σε παράρτημα που παρατίθεται γίνεται μια εκτενής περιγραφή της βάσης δεδομένων των ατυχημάτων όσον αφορά στη λειτουργία και στον χειρισμό της. Η ανάλυση των ατυχημάτων αρχικά γίνεται ξεχωριστά για κάθε μία από τις παραπάνω έξι κατηγορίες, δίνοντας έμφαση στον τόπο και τις συνθήκες στις οποίες έλαβε χώρα το ατύχημα, στον τύπο της γάστρας του εκάστοτε πλοίου αλλά και στη μόλυνση που προκλήθηκε. Στο τέλος γίνεται ανάλυση των συγκεντρωτικών αποτελεσμάτων αλλά και σύγκριση αυτών με αντίστοιχες μελέτες για δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους.
In the project I made a statistical analysis of maritime incidents of tankers 5000-2000 dwt, concerning the period 1990-2003. The accidents that participated in the study can be categorized as follows:
-Collision incidents
-Contact incidents
-Grounding incidents
-Explosion incidents
-Fire incidents
-Non Accidental Structural Failure incidents
-Hull Fitting incidents
-Machinery Failure incidents
-Unknown Reason incidents.
In the following analysis, the six first categories are presented since these kind of incidents are more likely to lead in LOss of Watertight Integrity (LOWI) and Oil Spill in the maritrime environment. There is also a short reference to the legislation that has to do with the prevention of pollution from the accidents of ships. Moreover, there is a short text doing a comparison between single hull and double hull tankers. After that, the most important incident of this specific size category is being described. In addition to the above there is an annex of the database that has been used during the analysis, where there is a detailed description of the right way to be used by the analyst. The analysis of the incidents is firstly presented separately for each one of the six categories, with emphasis to the location and the conditions of the incident, the hull type and the pollution the incident caused each time. In the end, there is total and concentrated analysis of the results and a very useful comparison to the results of past similar studies and projects for larger tankers.