Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής, διερευνήθηκε η δημιουργία και η
ανάγκη πρόβλεψης παραμενουσών παραμορφώσεων στα ασφαλτικά οδοστρώματα.
Βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθεί κατάλληλο
πρότυπο ιξωδοελαστικής συμπεριφοράς για την πρόβλεψη των παραμενουσών
παραμορφώσεων σε ένα πειραματικό οδόστρωμα. Αν και η φιλοσοφία του προτύπου,
όπως και άλλων συναφών προτύπων, είναι η αξιοποίηση εργαστηριακών δεδομένων,
για την ενεργοποίησή του στην παρούσα εργασία χρησιμοποιούνται κυρίως επί τόπου
στοιχεία οδοστρώματος για την τροφοδότησή του. Συγκεκριμένα, στα πλαίσια οδικού
πειράματος πραγματοποιούνται επί τόπου μη καταστρεπτικές δοκιμές με τα
εξελιγμένα Συστήματα του Εργαστηρίου Οδοποιίας για την καταγραφή των
χαρακτηριστικών του οδοστρώματος που απαιτούνται για την πρόβλεψη των
παραμενουσών παραμορφώσεων. Τα αποτελέσματα της πρόβλεψης συγκρίθηκαν με
τις μετρημένες παραμένουσες παραμορφώσεις μετά τη διέλευση συγκεκριμένου
φόρτου κυκλοφορίας από το υπό διερεύνηση οδόστρωμα. Γενικά διαπιστώθηκε μία
γενική σύγκλιση μετρημένων και προβλεπόμενων παραμορφώσεων για τα επί τόπου
στοιχεία. Το αποτέλεσμα αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η αξιοποίηση επί τόπου
στοιχείων υποστηρίζει με σημαντικό βαθμό αξιοπιστίας τις διαδικασίες πρόβλεψης
των παραμορφώσεων κατά μήκος της επιφάνειας ενός οδοστρώματος και κατά
επέκταση τις διαδικασίες διαχείρισης και συντήρησης σε βάθος χρόνου λειτουργίας
του.
In the present thesis, a research about the development and the need for
prediction of permanent deformation in asphalt pavements was conducted. With
regard to the literature, a suitable model of viscoelastic analysis was selected in order
to predict the permanent deformations in an experimental pavement. Although this
model and other related models are based on laboratory data, in this thesis in situ data
are utilized. In particular, as far as the road test is concerned there were conducted in
situ non destructive testing methods with the advanced NTUA Highway Engineering
Laboratory Systems for the collection of the necessary pavement characteristics. The
comparison between predicted and measured deformations showed a general
agreement, as far as in situ data are concerned. This result suggests that the utilization
of in situ data supports with a significant degree of reliability the predictive
procedures for deformations along the pavement surface and hence the management
and maintenance procedures in the long term of its function.