Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της ελαστικής ιδιότητας του σκύρου σε μια κλασική σκυρογραμμή με ολόσωμους στρωτήρες Β70, και αυτής του ελαστικού υποθέματος, "σόλα", σε μια γραμμή με σταθερή επιδομή τύπου STEDEF, όπως αυτή που έχει τοποθετηθεί στο ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Η ελαστική ιδιότητα της στρώσης του σκύρου χαρακτηρίζεται από τον Δείκτη Αντίδρασης Εδάφους C [N/mm3] και σχετίζεται με τον δείκτη ακαμψίας c (συντελεστής ελατηρίου) [kN/mm].
Θεωρώντας γνωστή - από πλήθος δημοσιεύσεων – τη συμπεριφορά των ιδιοτήτων της κλασικής σκυρογραμμής, κρίθηκε απαραίτητη η διερεύνηση της συμπεριφοράς των ελαστικών υλικών, μόνο της σταθερής επιδομής in situ. Προς τούτο έγινε συλλογή στοιχείων συμπεριφοράς της ελαστικής "σόλας", μέσω μετρήσεων βύθισης στρωτήρα στη γραμμή του Αττικό Μετρό κατά τη διέλευση των συρμών, με μέθοδο που αναπτύσσεται στην παρούσα διπλωματική εργασία. Επιπλέον, για τη συμπλήρωση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων, έγινε στο Εργαστήριο Αντοχής Υλικών του Ε.Μ.Π. πειραματική εκτίμηση του δείκτη ακαμψίας των ελαστικών υλικών που τοποθετούνται στη συγκεκριμένη σταθερή επιδομή.
The purpose of the present thesis is the examination of the elastic property of the ballast in a ballast track with B70 sleeper and the elastic pad’s in the track which is constructed in Attiko Metro (STEDEF). The ballast’s elastic property is characterized by the bedding module C [N/mm3] and is connected with the stiffness coefficient (spring factor) [kN/mm]
Considering known – from various publications – the behavior of ballast track’s properties, it was only necessary to study the behavior of the elastic pads in slab track in situ. Therefore, the data collection for elastic pad’s properties was made by measuring the deflection of the sleeper at Attiko Metro. The method we used for the deflection’s measuring has been evolved in the present thesis. Moreover, for the completion of the data, we calculated the stiffness indicator of all the elastic pads that is used in STEDEF at the laboratory.