dc.contributor.author |
Θεολόγου, Ιωάννα
|
el |
dc.contributor.author |
Theologou, Ioanna
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-06-10T11:21:48Z |
|
dc.date.available |
2024-06-10T11:21:48Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59694 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27390 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σύστημα μεταφορών |
el |
dc.subject |
Ενεργειακή κατανάλωση |
el |
dc.subject |
Ενεργειακή απόδοση |
el |
dc.subject |
Transport system |
en |
dc.subject |
Energy consumption |
en |
dc.subject |
Energy efficiency |
en |
dc.title |
Διερεύνηση της ενεργειακής κατανάλωσης στο σύστημα μεταφορών της Αθήνας με βάση πρότυπα κινητικότητας |
el |
dc.title |
Exploring the energy consumption in the transport system of Athens based on mobility patterns |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συστήματα Μεταφορών |
el |
heal.classification |
Ενεργειακή Κατανάλωση |
el |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2024-03-14 |
|
heal.abstract |
Βασικό κριτήριο στην βιώσιμη ανάπτυξη των αστικών κέντρων αποτελεί ο εκσυγχρονισμός και η βιωσιμότητα των συστημάτων μεταφορών που τα διέπουν. Για την επίτευξη ενός βιώσιμου συγκοινωνιακού δικτύου, στόχος θα πρέπει να δοθεί στην χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση με ταυτόχρονη αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Για το λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητη η διερεύνηση της ενεργειακής κατανάλωσης του συστήματος μεταφορών της Αθήνας με σκοπό τον εντοπισμό των μελανών σημείων. Επιπροσθέτως, για την ολοκληρωμένη εικόνα του συγκοινωνιακού δικτύου της Αθήνας χρησιμοποιείται ο δείκτης ενεργειακής αποδοτικότητας που παρέχεται από την Ε.Ε. και ο οποίος ορίζει την ενεργειακή κατανάλωση ανά χιλιόμετρο.
Στο παρόν τεύχος συλλέγονται στοιχεία και ανάγονται συμπεράσματα με βάση δημοσιευμένες στατιστικές μελέτες που αφορούν στην σύνθεση της κυκλοφορίας στην Αθήνα, βάση κατηγορίας μέσου αλλά και καυσίμου. Στη συνέχεια αναλύονται δεδομένα από δειγματοληψία από τα οποία πραγματοποιείται η κατανομή του πληθυσμού στα μέσα και η κατανομή των μέσων μεταφοράς στις διαδρομές μεταξύ των ζωνών προέλευσης και προορισμού. Γίνεται υπολογισμός των συνολικών οχηματοχιλιομέτρων για κάθε μέσο μεταφοράς και σε συνδυασμό με τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου ανά κατηγορία μέσου και ενεργειακής πυκνότητας που δίνονται από την Ε.Ε. εξάγονται οι ζητούμενες τιμές. Εν συνεχεία, με βάση τις τιμές της ενεργειακής κατανάλωσης και του δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας υλοποιούνται σενάρια κάθε ένα από τα οποία στοχεύει στην αλλαγή μεταβλητών με γνώμονα την μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης.
Ειδικότερα στην παρούσα διπλωματική εργασία απαντώνται τα εξής ερωτήματα:
• Ποια είναι η συνολική ενεργειακή κατανάλωση του συστήματος μεταφορών στην Αθήνα και ποιος ο δείκτης ενεργειακής αποδοτικότητας
• Ποια είναι τα μέσα που συνεισφέρουν περισσότερο στην τιμή της ενεργειακής κατανάλωσης και ποια στην τιμή του δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας
• Τι θα άλλαζε αν αυξανόταν το ποσοστό των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε ηλεκτροκίνητα
• Τι θα άλλαζε αν αυξανόταν το ποσοστό των κυκλοφορούντων λεωφορείων από πετρελαιοκίνητα σε ηλεκτροκίνητα
• Τι θα άλλαζε αν περισσότερες μετακινήσεις γινόντουσαν με λεωφορεία
• Τι θα άλλαζε αν περισσότερες μετακινήσεις γινόντουσαν με το σιδηροδρομικό δίκτυο
Κατόπιν συνάγονται συμπεράσματα σχετικά με την ενεργειακή κατανάλωση στο σύστημα μεταφορών της Αθήνας και προτείνονται προτάσεις πολιτικής και έρευνας για περεταίρω εμβάθυνση επί του θέματος. |
el |
heal.abstract |
A key criterion for the sustainable development of urban centres is the modernisation and sustainability of the transport systems that govern them. In order to achieve a sustainable transport network, low energy consumption should be targeted while increasing energy efficiency. For this reason, it is necessary to investigate the energy consumption of the Athens transport system in order to identify the black spots. In addition, for the complete picture of the transport network of Athens, the energy efficiency index provided by the EU is used, which defines the energy consumption per kilometer.
In this issue, data are collected and conclusions are drawn based on published statistical studies concerning the composition of traffic in Athens, based on mode of transport and fuel category. Sampling data are then analysed from which the distribution of population in modes and modal distribution on routes between the zones of origin and destination are carried out. The total vehicle-kilometers for each mode of transport are calculated and in combination with the fuel consumption values per mode of transport category and energy density given by the EU, the requested values are derived. Then, based on the values of energy consumption and the energy efficiency index, scenarios are implemented, each of which aims to change variables in order to reduce energy consumption.
More specifically, in this diploma thesis, the following questions are answered:
• What is the total energy consumption of the transport system in Athens and what is the energy efficiency index?
• Which are the instruments that contribute most to the value of energy consumption and which to the value of the energy efficiency index?
• What would change if the proportion of cars on the road increased from petrol to electric?
• What would change if the proportion of buses in circulation increased from diesel to electric?
• What would change if more travel was done by bus?
• What would change if more travel were made by rail?
Conclusions are then drawn on energy consumption in the Athens transport system and policy and research proposals are proposed for further deepening on the issue. |
en |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Ευθύμιος, Μπακογιάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
132 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|