Η εργασία έχει ως αντικείμενο τη μελέτη Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και έρευνας στην Ικαρία. Η γενική πρόθεση της μελέτης, ήταν αφενός η δημιουργία ενός Κέντρου που να μπορεί να είναι ένας ζωντανός κοινωνικός πυρήνας πληροφόρησης και βιωματικής προσέγγισης της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και αφετέρου η αναζήτηση ενός κατασκευαστικού μοντέλου που να υλοποιεί τον δομημένο χώρο με τρόπο τέτοιο, ώστε να επιβαρύνει το οικοσύστημα στο οποίο εντάσσεται, όσο το δυνατόν λιγότερο˙ τόσο κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας του, όσο και μετά το τέλος του χρόνου ζωής του.
Κατά το σχεδιασμό, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο συνδυασμό της παραδοσιακής ικαριώτικης οικοδομικής τέχνης με τη σύγχρονη τεχνογνωσία γύρω από τα κτίρια φέρουσας τοιχοποιίας με πέτρα και πλίνθο. Έμφαση δόθηκε επίσης στην ένταξη των κτιρίων στο ιδιότυπο αρχιτεκτονικό περιβάλλον της Ικαρίας, όπως και στο φυσικό ανάγλυφο της περιοχής επέμβασης. Τα υλικά που χρησιμοποιώ για τη κατασκευή των κτιρίων και όλες τις υπαίθριες διαμορφώσεις, είναι η πέτρα, η άργιλος και το ξύλο.
Το κτιριολογικό πρόγραμμα προβλέπει τους εξής χώρους:
- θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, όπου οι χρήστες θα έχουν την δυνατότητα να επιμορφωθούν σε περιβαλλοντικά θέματα και να ασχοληθούν με ορισμένες αγροτικές δραστηριότητες (βιβλιοθήκη με αναγνωστήριο, υπαίθριο αμφιθέατρο, εργαστήριο αμπελουργίας – οινοποιίας, εργαστήριο χειροτεχνίας και δόμησης με φυσικά υλικά, μόνιμες καλλιέργειες, έκθεση μικρών εγκαταστάσεων εκμετάλλευσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας).
- ερευνητικής δραστηριότητας οικολογικών οργανώσεων (εργαστήριο ελέγχου ποιότητας εδαφών και υδάτων, μόνιμες καλλιέργειες).
The scope of this study is the design of an environmental education center in the island of Icaria. The general intention was to search for the synthesis of a construction model whose implementation, life-time operation and decommissioning, would have minimum impact to the environment.
Design considerations have been implemented in order to facilitate the establishment of a vibrant social core for information exchange and experiential approach to environmental education. The building’s requirements program consist of a library, two workshops (viticulture and handicraft), a research laboratory, a trade spare room with storage and a cafeteria. Other core functions will include interactive learning and hands on experience with various environmental projects such as small systems for the use of renewable energy sources, or others where users will have the opportunity to engage in rural activities (permaculture, etc.).
During the design process, special emphasis was given on combining traditional construction methods, with modern knowledge on load bearing masonry buildings by stone and adobe. Additional considerations were made for the building's integration with the unique and unusual architectural style of Icaria and the natural embossed terrain.
Although design decisions have often been made with regard to the geography and local architecture of the site, some features like the stone-adobe building model that is being described in detail, are flexible enough to be reimplemented in similar projects regardless of geography.