Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας μελετήθηκε το πρόβλημα της
στάθμευσης στην πόλη του Ρεθύμνου και ειδικότερα στην ανατολική παραλιακή ζώνη
(Καλλιθέα, Περιβόλλια). Στη περιοχή μελέτης όπως συμβαίνει και στις περισσότερες
επαρχιακές πόλης της Ελλάδας υπάρχει πληθώρα αυτοκινήτων, στην προκειμένη
περίπτωση και μηχανών και ένας πολύ περιορισμένος αριθμός χώρων για στάθμευση.
Ιδιαιτέρα στην ιδιόμορφη ρυμοτομία των Περιβολίων.
Στο Κεφάλαιο 2 αναφέρονται η ιστορία της πόλης του Ρεθύμνου και η εξέλιξη που
είχε αυτή στον χρόνο ως δομή μέχρι και σήμερα. Τα επόμενα δυο κεφάλαια έχουν ως
αντικείμενο το αυτοκίνητο και την στάθμευση. Συγκεκριμένα στο Κεφάλαιο 3 αναλύεται
ο ρόλος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα και την Ευρώπη καθώς και ο τρόπος που αυτό
αντιμετωπίζεται. Στο Κεφάλαιο 4 αναλύεται τι αναφέρει η ελληνική νομοθεσία για το
θέμα τις στάθμευσης. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συνθήκες στάθμευσης
αναλύονται στο επόμενο Κεφάλαιο (5) και παραθέτονται τα είδη χώρων στάθμευσης.
Το Κεφάλαιο 6 αναφέρεται στις κατηγορίες οδών σύμφωνα με τους ελληνικούς
κανονισμούς και αναλύονται οι πεζόδρομοι σε σχέση την ανοχή τους στο αυτοκίνητο.
Το Β΄ Μέρος βρίσκεται το κύριο μέρος της παρούσας εργασίας, αρχικά
αναφέρονται χαρακτηριστικά της περιοχής μελέτης όπως την τοπογραφία, τους όρους
δόμησης (Κεφάλαιο 7), τα χαρακτηριστικά των κτηρίων και οι αντικειμενικές αξίες στης
περιοχής μελέτης (Κεφάλαιο 8). Στο Κεφάλαιο 9 γίνεται αναφορά στα δίκτυα υποδομής
της πόλης, αναλύεται το οδικό δίκτυο οι συγκοινωνίες που εξυπηρετούν την πόλη.
Επιπλέον παραθέτονται οι υπάρχοντες χώροι στάθμευσης, η χρέωσης τους (μηνιαία
και ημερήσια) καθώς και η χωρητικότητα τους. Στο κεφάλαιο 10 γίνεται μια εκτίμηση
του μελλοντικού πληθυσμού της πόλης και στο επόμενο αναλύονται οι λόγοι για τους
οποίους υπάρχει ανάγκη για την δημιουργία δικτύου για την κυκλοφορία των πεζών.
Το Γ' μέρος, γίνονται οι προτάσεις για αναπλάσεις, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
καθώς και προτάσεις για την στάθμευση στην περιοχή μελέτης. Όσον αφορά την
ανάπλαση του παραλιακού (Κεφάλαιο 13) δρόμου προτείνονται δυο εναλλακτικές
λύσεις που αξιολογούνται με την μέθοδο SWOT. Στο Κεφάλαιο 14 αναλύονται οι
κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, δύο φάσεων, για την αποφόρτιση τόσο της περιοχής
μελέτης οδό και του ιστορικού κέντρου του Ρεθύμνου. Στο Κεφάλαιο 15 αναλύονται οι
παρούσες συνθήκες στην περιοχή μελέτης καθώς και στους κυρίους άξονες γύρω από
αυτήν, και προτείνονται λύσεις για την στάθμευση για την περιοχή μελέτης η οποία
χωρίζεται σε δυο μέρη λόγω ιδιαιτερότητας των περιοχών. Τέλος τα σημαντικότερα
συμπεράσματα της παρούσας εργασίας παρατίθενται στο Κεφάλαιο 16.
The objective of the thesis was to study the parking conditions in the city of
Rethymno and especially in the north-eastern area. This area suffers from limited
parking spaces compared to the large number of cars that can be found there.
The Chapter 2, referred to the evolution of Rethymno and how it transformed
within the years till today. The following Chapter deals with the traffic problems that
exist in Greece and generally in Europe and ways to solve them. Chapter 4 analyzes
the Greek laws about parking. The parameters that affect the parking conditions and
types of parking places are listed in Chapter 5. The 6th Chapter is referring to street
types and especially the pedestrian roads, and the tolerance that they have to car use.
In the second part of the essay the characteristic of the area are listed, like the
topography, the weather conditions etc. Also the building terms in the particular part of
the town are clustered in Chapter 7. The building conditions, the number of buildings
and floors per building, the number of households and the land use and prices in the
area of study is part of the information provided in order to have a better understanding
of the current living conditions in Rethymno (Chapter 8). In Chapter 9, references to
the conditions and the categories of the city's streets and the forms of transportations
that serves the town. In the same Chapter you can find the existing parking and their
capacity. The future population is estimated in the 10th Chapter and also it analyzes the
need of pedestrian paths.
In the third part suggestions are developed for the remonstrations of the coastal
street. A SWOT analysis is used in order to evaluate the scenarios (2) suggested
(Chapter 13). The traffic policies that need to be enforced in order to discharge the
historical centre as well as the area of interest (Chapter 14). Chapter 15 deals with
current parking conditions, that is mainly on the street and suggestions for the future
parking policies. The conclusions of the present study are given in Chapters 16.