dc.contributor.author | Σολωμού, Αικατερίνα | |
dc.contributor.author | Solomou, Aikaterina | |
dc.date.accessioned | 2025-01-23T08:36:31Z | |
dc.date.available | 2025-01-23T08:36:31Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60931 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Φυσική | el |
dc.subject | Ιστορική αναδρομη ΕΜΠ | el |
dc.subject | Καθηγητές | el |
dc.subject | Διδασκαλία | el |
dc.title | Τα Μαθηματικά και η Φυσική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο την περίοδο 1917-1967. | el |
dc.contributor.department | Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Οι καθηγητές, οι σχολές, τα προγράμματα σπουδών, η διδασκαλία | el |
heal.classification | Μαθηματικά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2009-09-01 | |
heal.abstract | Στην ιστορία του Πολυτεχνείου αποτυπώνεται ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της επιστημονικής, τεχνολογικής και οικονομικής ιστορίας της Ελλάδας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να περιγράψει πως εξελίχθηκε η διδασκαλία των μαθημάτων Φυσικής και Μαθηματικών στις Σχολές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κατά την περίοδο από την αναδιοργάνωση του Πολυτεχνείου το 1917 έως την επιβολή της δικτατορίας το 1967. Στο πρώτο μέρος γίνεται μια ιστορική αναδρομή στο σημαντικότερο τεχνολογικό ίδρυμα της χώρας, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Παρουσιάζεται η πορεία του από το Μεσοπόλεμο στο Β’ Παγκόσμιο και τη μεταπολεμική εποχή μέσα από την εξέλιξη των Ανώτατων Σχολών του. Απαραίτητο μεθοδολογικό εργαλείο για την επίτευξη αυτού του σκοπού ήταν η καταγραφή της εξέλιξης του προγράμματος μαθημάτων Μαθηματικών και Φυσικής στις Σχολές του ΕΜΠ, όπως επίσης και των αντίστοιχων εδρών την περίοδο υπό μελέτη. Μέσα από τα προγράμματα μαθημάτων, αναζητήθηκε η σύνδεση των τεχνολογικών αναγκών της χώρας με τη διεύρυνση των πεδίων δραστηριότητας του Πολυτεχνείου, την ίδρυση νέων σχολών και την επέκταση των πλαισίων εφαρμογής των μαθημάτων των Φυσικομαθηματικών εδρών. Ερευνήθηκε επίσης η επίδραση που είχαν στην εξέλιξη της δομής των σχολών του Πολυτεχνείου οι κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές συνθήκες και μεταβολές που έλαβαν χώρα τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Ακολουθεί συνοπτική παρουσίαση βιογραφικών των Καθηγητών Μαθηματικών και Φυσικής του ΕΜΠ οι οποίοι δίδαξαν στο Ίδρυμα την περίοδο υπό μελέτη. Περιγράφονται οι σπουδές τους, οι διαδικασίες εκλογής τους, παρουσιάζονται συγγράμματα και δημοσιεύσεις τους και υπογραμμίζεται το εκπαιδευτικό τους έργο και η προσφορά τους στο Ίδρυμα. Τονίζεται επιπλέον η συμβολή των Καθηγητών αυτών στις εξελίξεις της έρευνας και της τεχνολογίας στην εποχή τους, καθώς και η ευρωπαϊκή και παγκόσμια επιστημονική τους παρουσία. Στο παράρτημα που ολοκληρώνει την παρούσα εργασία επιχειρείται μία αναλυτική καταγραφή της εξέλιξης του προγράμματος σπουδών των Σχολών σε σχέση με τα μαθήματα Φυσικής και Μαθηματικών. Το εγχείρημα στηρίχθηκε στη συγκέντρωση, τη μελέτη και την επεξεργασία των στοιχείων που εντοπίστηκαν στο Ιστορικό Αρχείο του Ιδρύματος και συγκεκριμένα στα Πρακτικά της Συγκλήτου και στα Πρακτικά του Συλλόγου των Τακτικών Καθηγητών. Η συγκεκριμένη καταγραφή αφορά στις περιόδους 1917-1940 και 1950-1967. | el |
heal.sponsor | ΕΜΠ | el |
heal.advisorName | Ασημακόπουλος, Μιχαήλ | el |
heal.committeeMemberName | Ασημακόπουλος, Μιχαήλ | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 136 σ. | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: