Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η σεισμική συμπεριφορά της γέφυρας Ειρήνης της Εγνατίας Οδού, χρησιμοποιώντας το λογισμικό Sap 2000 14. Αρχικά, πραγματοποιήθηκαν ανελαστικές αναλύσεις, ανά διεύθυνση, εγκάρσια και διαμήκη, από τις οποίες προέκυψαν οι καμπύλες αντίστασης του φορέα. Για τις αναλύσεις αυτές χρησιμοποίηθηκαν δυο τύποι πλαστικών αρθρώσεων, με συγκεντρωμένη και με κατανεμημένη πλαστικότητα. Οι καμπύλες αυτές μετασχηματίστηκαν σε φάσματα αντίστασης του φορέα, προκειμένου να εφαρμοστεί η μέθοδος των φασμάτων απαίτησης-αντίστασης και να προσδιοριστεί η μετακίνηση συμπεριφοράς της γέφυρας.Επίσης, εφαρμόστηκε η μέθοδος των συντελεστών κατά FEMA 356 για τον προσδιορισμό της τελικής στοχευόμενης μετακίνησης για το φορέα. Με βάση τη μετακίνηση συμπεριφοράς και τη στοχευόμενη μετακίνηση εκτιμήθηκε το αναμενόμενο επίπεδο βλαβών έναντι του σεισμού σχεδιασμού.Τέλος, επαναλάβαμε τις πιο πάνω αναλύσεις λαμβάνοντας υπόψη και την επίδραση των φαινομένων δευτέρας τάξης και έγινε σύγκριση των αποτελεσμάτων.
This thesis investigates the seismic behavior of the Irini bridge in Egnatia Odos, using the program SAP 2000 14. Initially, we performed inelastic analyses, in each direction, transverse and longitudinal, in order to evaluate the pushover curves for our structure. In these analyses we used two types of plastic hinges, flexural and fiber. Then, we transformed the pushover curves into ADRS spectrums and we used the Capacity Spectrum Method. Furthermore, we applied the Displacement Coefficient Method and with the results of these two methods we were able to assess the expected level of damage for the earthquake of design.Lastly, we repeated the aforementioned analyses with P-Δ effects included this time and we came to the final conclusions.