Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα συγρκιτικά αποτελέσματα της έρευνας σε
φυσικό προσομοίωμα 3 εναλλακτικών διατάξεων έργω για τη βελτίωση των κυματικών
συνθηκών της λιμενολεκάκης της Κυπαρισσίας. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι
μικρές παρεμβάσεις στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης μπορούν να αποδώσουν
καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με συμβατικές μεθόδους.
Ο λιμένας της Κυπαρισσίας βρίσκεται στη νοτιοανατολική ακτή του Κυπαρισσιακού
κόλπου στην Πελοπόννησο. Το 2007 η υποδομή του λιμένα επεκτάθηκε με τη
κατασκευή εσωτερικών κρηπιδωμάτων και δύο μώλων.
Η νέα διάταξη έργων ήταν ανεπιτυχής. Η εισερχόμενη κυματική ενέργεια μεσα στη
λιμενολεκάνη δεν επιτρέπει την ασφαλή πρόσδεση και αγκυροβολία των πλοίων.
Για τη διερεύνηση του προβλήματος κατασκευάστηκε φυσικό προσομοίωμα στη
δεξαμενή του Ε.Λ.Ε. υπό κλίμακα 1:75. Έγιναν μετρήσεις κυματικής διαταραχής σε 10
θέσεις μετρήσεων εμπρός από τα μέτωπα του εσωτερικού κάθετου προβλήτα για 9
συνδυασμούς έργων.
Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι η διάταξη με εσωτερικούς προβόλους εντός της
λιμενολεκάνης και παρουσία 3 οπών στον προβλήτα είναι η βέλτιστη λύση.
In this job are presented the results of the physical model of Kyparissia’s horbour,
Greece, Who is conducted to investigate the wave disturbance into the port.
The harbor of Kyparissias located at the south-western part of Kyparissiakos Gulf, in
Peloponnesus, Greece, where the highest waves in Greece are observed. The recent
expansion of the port infrastructure has caused serious functional troubles at the post’s
use.
To investigate the wave distrurbance into the harbor, a physical model was constructed
in the 3D wave basein at the laboratory of harbor works, NTUA, under a geometrical
scale of 1:75, according to Froude similarity laws. Three different layouts of the ports
were tested and evaluated