HEAL DSpace

Σχολικές αυλές: ένα πείραμα συμμετοχικού σχεδιασμού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σταυρίδης, Σταύρος el
dc.contributor.author Αγγελή, Φανή el
dc.contributor.author Angeli, Fani en
dc.contributor.author Μανίκα, Μαρία el
dc.contributor.author Manika, Maria en
dc.date.accessioned 2012-05-18T16:15:11Z
dc.date.available 2012-05-18T16:15:11Z
dc.date.copyright 2012-05-14 -
dc.date.issued 2012-05-18
dc.date.submitted 2012-05-14 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6246
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4523
dc.description.abstract θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση μεθόδων με τις οποίες θα μπορούσε μια κοινωνική ομάδα να εμπλακεί στο σχεδιασμό του χώρου της. η κοινωνική ομάδα που επιλέχθηκε είναι τα παιδιά και το θέμα σχεδιασμού είναι η αυλή του 2ου δημοτικού σχολείου αχαρνών. στόχος ήταν να αναπτυχθεί με τα παιδιά ένα κλίμα ουσιαστικής επικοινωνίας, συνεργασίας και ελεύθερης δημιουργικότητας. κατάλληλο μέσο γι'αυτό κρίθηκε το παιδικό σχέδιο. πραγματοποιήθηκαν δύο κατηγορίες δραστηριοτήτων. οι πρώτες δραστηριότητες - γνωριμία με τα παιδιά - είχαν συγκεκριμένα θέματα, όπως "το διάλειμμα" ή "η διαδρομή προς το σχολείο", ενώ η δεύτερη κατηγορία - το ένστικτο στη δημιουργία - ήταν ελεύθερα θέματα, όπως το "παιχνίδι με τα χρώματα" και "παιχνίδι με τα σχήματα". τα μηνύματα που πήραμε από την πρώτη κατηγορία ήταν κυρίως σχόλια για τον αστικό χώρο και μας οδήγησαν στην απόφαση του σχεδιασμού της αυλής ως ένα χώρο δημόσιο, ενεργό καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας, που θα αποτελέσει τόπο συνάντησης και δράσης των παιδιών. στη δεύτερη κατηγορία εντοπίσαμε κάποιες αρχές οργάνωσης, κάποιες δυναμικές, που εκφράζουν χωρικές έννοιες. αυτές αποτέλεσαν τον κώδικα επικοινωνίας με τα παιδιά, και το εργαλείο σχεδιασμού για εμάς. el
dc.description.abstract the subject of this diploma project is to investigate and search methods in which a social group could be involved in the designing procedure. the social group that has been chosen is the children and the design project is the schoolyard of the 2o primary school of acharnes. the aim was to develop in children a climate of substantial communication, cooperation and freedom of creativity. appropriate means for this was the children's drawing. there were carried out two categories of activities. the first activities - acquintance with children - were drawings with certain subjects, like "the house" or "the neighbourhood". the second one - the instict in creativity - were subjects like "playing with the colors" and "playing with the shapes". the messages we got from the first category was mainly comments on the urban space and they led us to design the schoolyard as a public space active throughout the day, which will be a place of meeting and action for children. in the second category, we identified some ways of organizing, some dynamics, which express spatial relations. these were the code of communication with the children, and the design tool for us. en
dc.description.statementofresponsibility Φανή Αγγελή el
dc.description.statementofresponsibility Μαρία Μανίκα el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Συμμετοχικός σχεδιασμός el
dc.subject Σχολικές αυλές el
dc.subject Παιδικά σχέδια el
dc.subject Σχολεία el
dc.subject Participatory design en
dc.subject Schoolyards en
dc.subject Children's drawing en
dc.subject Schools en
dc.title Σχολικές αυλές: ένα πείραμα συμμετοχικού σχεδιασμού el
dc.title.alternative Schoolyards: an experiment of participatory design en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-03-29 -
dc.date.modified 2012-05-14 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Γυφτόπουλος, Σταύρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κουρνιάτη, Ανθή-Μαρία el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαλεξόπουλος, Δημήτρης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-05-18 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-05-18 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής