θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση μεθόδων με τις οποίες θα μπορούσε μια κοινωνική ομάδα να εμπλακεί στο σχεδιασμό του χώρου της. η κοινωνική ομάδα που επιλέχθηκε είναι τα παιδιά και το θέμα σχεδιασμού είναι η αυλή του 2ου δημοτικού σχολείου αχαρνών. στόχος ήταν να αναπτυχθεί με τα παιδιά ένα κλίμα ουσιαστικής επικοινωνίας, συνεργασίας και ελεύθερης δημιουργικότητας. κατάλληλο μέσο γι'αυτό κρίθηκε το παιδικό σχέδιο. πραγματοποιήθηκαν δύο κατηγορίες δραστηριοτήτων. οι πρώτες δραστηριότητες - γνωριμία με τα παιδιά - είχαν συγκεκριμένα θέματα, όπως "το διάλειμμα" ή "η διαδρομή προς το σχολείο", ενώ η δεύτερη κατηγορία - το ένστικτο στη δημιουργία - ήταν ελεύθερα θέματα, όπως το "παιχνίδι με τα χρώματα" και "παιχνίδι με τα σχήματα". τα μηνύματα που πήραμε από την πρώτη κατηγορία ήταν κυρίως σχόλια για τον αστικό χώρο και μας οδήγησαν στην απόφαση του σχεδιασμού της αυλής ως ένα χώρο δημόσιο, ενεργό καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας, που θα αποτελέσει τόπο συνάντησης και δράσης των παιδιών. στη δεύτερη κατηγορία εντοπίσαμε κάποιες αρχές οργάνωσης, κάποιες δυναμικές, που εκφράζουν χωρικές έννοιες. αυτές αποτέλεσαν τον κώδικα επικοινωνίας με τα παιδιά, και το εργαλείο σχεδιασμού για εμάς.
the subject of this diploma project is to investigate and search methods in which a social group could be involved in the designing procedure. the social group that has been chosen is the children and the design project is the schoolyard of the 2o primary school of acharnes. the aim was to develop in children a climate of substantial communication, cooperation and freedom of creativity. appropriate means for this was the children's drawing. there were carried out two categories of activities. the first activities - acquintance with children - were drawings with certain subjects, like "the house" or "the neighbourhood". the second one - the instict in creativity - were subjects like "playing with the colors" and "playing with the shapes". the messages we got from the first category was mainly comments on the urban space and they led us to design the schoolyard as a public space active throughout the day, which will be a place of meeting and action for children. in the second category, we identified some ways of organizing, some dynamics, which express spatial relations. these were the code of communication with the children, and the design tool for us.