Η παρούσα διπλωματική μελετά έναν ΤΟΠΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ένα κέντρο δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά και εφήβους σχολικής ηλικίας (6-17 ετών με κατάλληλες ομαδοποιήσεις ηλικιών).
Το θέμα χωροθετείται στα Κάτω Πατήσια και συγκεκριμένα στη συνοικία Θυμαράκια, μια πυνκοδομημένη περιοχή με πολλά σχολεία αλλά περιορισμένους ελεύθερους χώρους. Επίσης η περιοχή χαρακτηρίζεται από ανομοιογενή κοινωνική σύσταση, συγκεντρώνοντας μεγάλα ποσοστά αλλοδαπών. Στόχος λοιπόν είναι η μελέτη ενός χώρου που θα απευθύνεται κυρίως στα παιδιά, αλλά και στη γειτονιά γενικότερα, λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές της.
Όσον αφορά τα παιδιά, στοχεύει να αποτελέσει σημείο συνάντησης, παιχνιδιού και ελεύθερης έκφρασης παρέχοντας ποικιλία δραστηριοτήτων. Επιπρόσθετα, μέσα από δράσεις και παιχνίδια επιχειρεί την καλλιεργια ικανοτήτων που το σχολικό πλαίσιο δεν ευνοεί. Παράλληλα το κέντρο διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς για την επίβλεψη των παιδιών. Σχετικά με τη γειτονιά, σκοπός είναι να αποτελέσει σημείο αναφοράς, διαλόγου και πολιτισμού, παρέχοντας αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων και κυλικείο.
Όσον αφορά την επιλογή υλικών, πρόκειται για σύμμεικτη κατασκευή με μεταλλικό φορέα και πλάκες οπλισμένου σκυροδέματος επί τραπεζοειδούς λαμαρίνας. Ο μεταλλικός σκελετός και οι εγκαταστάσεις άλλοτε αφήνονται εμφανείς και άλλοτε αποκρύπτονται, ανάλογα με την λειτουργία του κάθε χώρου.
The present thesis analyzes an Afterschool Facility for Creative Activities, located near the center of Athens, in Kato Patisia.
It is a densely built area with lots of schools but with limited free spaces suitable for children and adolescents. Due to the large number of immigrants that live there, the area is characterized by an uneven social mixture of various nationalities. The aim of this project is to design a facility addressed to children, adolescents and the neighborhood in general, taking into consideration its needs and particularities.
As far as children and teenagers are concerned, the aim is to create a facility that will become a meeting point for constructive activities, games, free expression and socializing. Furthermore, it should supplement schools by cultivating children’s skills and abilities neglected in the school environment. It should also help out working parents, operating as an afterschool care facility. Finally, it should become a multicultural center for communication and interaction, addressed to the entire neighborhood, by offering a snack bar and a large hall for holding social events, theater plays etc.
As far as construction type is concerned, it is a mixed construction consisting of a steel frame [H-shaped columns and beams] and composite floor slabs [steel deck - reinforced concrete]. The steel frame is intentionally left exposed in some parts of the building, depending on the functional characteristics of each of the building’s areas.