Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάλυση της πορείας της ναυλαγοράς των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Η επιλογή της χρονικής περιόδου κατά την οποία εκπονήθηκε δεν είναι τυχαία, καθώς η ναυτιλιακή αγορά αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή ύφεση.
Σκοπός της διπλωματικής είναι η ανάλυση των παραγόντων που εξώθησαν τη ναυτιλιακή αγορά στην παρούσα κατάσταση. Επίσης, αναφέρονται προβληματισμοί και εκτιμήσεις για το πώς και πότε η συγκεκριμένη αγορά θα ανακάμψει.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια γενική εικόνα του παγκόσμιου εμπορίου, της ναυτικής βιομηχανίας και των ομάδων που την απαρτίζουν.
Το δεύτερο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας επικεντρώνεται στις θαλάσσιες μεταφορές φορτηγών πλοίων τύπου bulkcarrier και ύστερα από μια ιστορική αναδρομή του συγκεκριμένου εμπορίου, δίνεται έμφαση στα είδη των μεταφερόμενων φορτίων και των διαθέσιμων πλοίων. Στη συνέχεια, αναφέρονται τα είδη ναύλων και συμβολαίων, βάσει των οποίων αυτή η αγορά κινείται.
Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μια ευρύτερη ανάλυση της ναυτιλιακής αγοράς των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, βασισμένη στους ναυτιλιακούς κύκλους και στο μοντέλο της προσφοράς και της ζήτησης.
Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο η ανάλυση αυτή γίνεται πιο συγκεκριμένη, καθώς επικεντρώνεται στην προσφορά και την ζήτηση των βασικότερων κατηγοριών bulkcarriers, δηλαδή Handysize, Handymax, Supramax, Panamax και Capesize. Στα συμπεράσματα δίνεται μια συνολικά εικόνα της σημερινής κατάστασης της ναυλαγοράς των φορτηγών πλοίων και εκτιμήσεις για τη μελλοντική της ανάκαμψη.
This work is focused on analyzing the state of the freight market for bulk dry cargo and the choice of the period during which it is conducted randomly, as the shipping market faces a downturn protofani.
The aim of the thesis is to analyze the factors that brought the shipping market in this state. Also referred to concerns about how and when this market will recover.
The first chapter presents an overview of world trade, the maritime industry and groups that compose it.
In the second chapter, the thesis focuses on maritime cargo ships bulkcarriers type after a history of that trade, the emphasis in the types of transported cargo and ships available. Set out below are rates and types of contracts, according to which this market moves.
The third chapter takes place a broader analysis of the shipping market of bulk dry cargo, based in shipping circles and the model of supply and demand.
Finally, the fourth chapter, the analysis becomes more specific, as it focuses on supply and demand of the major categories bulkcarriers, ie Handysize, Handymax, Supramax, Panamax and Capesize. The conclusions are given an overall picture of the current state of the bulk freight market and estimates for future recovery.