Η διπλωματική εργασία ασχολείται με την δημιουργία ενός χώρου κατάλληλου για την ανάπτυξη θεατρικού παιχνιδιού, επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση παιδί-παιχνίδι-εκπαίδευση - χώρος. Aπευθύνεται στα παιδιά και τις ανάγκες τους για κίνηση, δράση, μάθηση, συνεχή έκθεση σε ποικίλα και πολύπλοκα ερεθίσματα, διαδραστικές επαφές με άλλα άτομα και ομάδες, αλλά και με τον ίδιο το χώρο.
Η εγγύτητα της περιοχής των Πετραλώνων με το κέντρο της Αθήνας, η εύκολη πρόσβαση με τον ηλεκτρικό, καθώς και ο χαρακτήρας γειτονιάς, αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της, που επιλέχθηκε ως προνομιακός τόπος υλοποίησης αυτού του έργου.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος, που θα ενεργοποιεί το παιδί, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της διαδικασίας του θεατρικού παιχνιδιού, ενώ παράλληλα, η ευέλικτη και εύπλαστη ιδιότητα του περιβάλλοντος θα επιτρέπει επεμβάσεις από την πλευρά του παιδιού στα υλικά στοιχεία του.
Ο χώρος διαμορφωμένος έτσι, δέχεται από τα παιδιά αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και τροποποιήσεις σχετικές πάντα με την τροπή της δράσης και των αναγκών που προκύπτουν. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην όψη και στην κατασκευή ενός εξωτερικού τοίχου, που δεν σποτελεί μόνο δομικό στοιχείο του κτηρίου, αλλά αποκτά θεατρικές ιδιότητες και λειτουργεί σαν ένα δεύτερο επίπεδο θεατρικού χώρου (πχ. η σκηνή στην όψη). Δημιουργεί ένα διαχωριστικό φίλτρο μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, που έχει πάχος, με εσοχές και εξοχές, ενώ άλλοτε στοιχεία του αποσπούνται από τον κορμό του για να διαμορφωθεί κάθε φορά ο χώρος της θεατρικής δράσης.
The thesis revolves around the creation of an area suitable for development of theatrical play, redefining the relationship between child – play - education - space. The concept behind this area-building takes under consideration the children and their needs for movement, action, learning, continuous exposure to diverse and complex stimuli, interactive contact with other children within the same space as well as with the space itself.
The proximity of the area of Petralona to the city center, the ease of access to the railway system and the neighborhood feeling are the main characteristics which render this area suitable for the implementation of this project.
The aim is to create a stimulative environment for the child, bearing in mind the guidelines of the process of game play. At the same time, the flexibility and plasticity of the environment will allow the child to intervene and interact with the material elements of the space-building.
The continuous reforming of space, allows for repeated interventions on part of the children in the direction of action and arising needs. Emphasis was given on the facade and the construction of an exterior wall. This wall is an integral part of the building’s structure but also acquires theatrical properties and functions as a second level theatrical space (eg the scene in the face). It creates a filter between indoors and outdoors, which is three-dimensional- (with depth with recesses and projections), while different components can be extracted from the wall’s innards and be used on occasion and in whatever way purpose the theatrical play recquires.