Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται σε ένα καλλιτεχνικό κέντρο δημόσιου χαρακτήρα που συστεγάζει δύο μορφές τέχνης, το χορό και τη μουσική. Τοποθετείται στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας με μέτωπο στην πλατεία Κλαυθμώνος. Στόχος της επέμβασης είναι να δημιουργηθεί ένας πόλος έλξης πολλαπλών δραστηριοτήτων στο κέντρο της πόλης που θα δώσει τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες που στερούνται μέσα και εξοπλισμό να λάβουν μέρος σε εργαστήρια, σεμινάρια εκμάθησης και παραστάσεις, να προπονηθούν και να προβληθούν παρουσιάζοντας δικό τους έργο με την ευγενή επικουρία του δήμου Αθηναίων και του Υπουργείου Παιδείας. Το πιο σπουδαίο στοιχείο ωστόσο, είναι η δυνατότητα περιοδικής φιλοξενίας των καλλιτεχνών στον ίδιο το τόπο που δραστηριοποιούνται και δημιουργούν. Η σύνθεση ξεπερνά τα στενά όρια του οικοπέδου και προτείνονται παρεμβάσεις σε ολόκληρο το οικοδομικό τετράγωνο αλλά και προθέσεις οργάνωσης στον επανασχεδιασμό της πλατείας Κλαυθμώνος. Αναλυτικά, οι συνθετικές αρχές της πλατείας στηρίζονται στην προβολή του θεμιστόκλειου τείχους, ερείπια του οποίου βρίσκονται κάτω από την πλατεία, και στην χάραξη των βασικών κινήσεων που συνδέουν την πλατεία Κοραή και το μετρό Πανεπιστήμιο με την πλατεία Καρύτση και την Ευρυπίδου. Όσον αφορά, το οικοδομικό τετράγωνο επιχειρείται η σύνδεση των εσωτερικών υπαίθριων χώρων τριών πολιτιστικών κτιρίων, του Μουσείου της Πόλεως Αθηνών, του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσού και του DaMAC. Tέλος, το ίδιο το κτίριο στηρίζεται στην αρχή ενός «ανοιχτού» κτιρίου για την πόλη στο οποίο ο περιηγητής έχει ταυτόχρονη εποπτεία της πόλης και των καλλιτεχνικών δρώμενων σ’ όλη την πορεία του μέσα στο κτίριο.
This diploma project concerns a public dance & music art center. It is located in the historic center of Athens in front of Klafthmonos square. The aim of the intervention is to create a versatile attraction in the city center that will enable artists who lack resources and equipment to take part in workshops, seminars and learning performances, to train and display their own work with the aegis of the municipality of Athens and the Ministry of Education. The most important element, however, is the possibility of regular accommodation of artists in the same site where they work and create. The synthesis surpasses the strict limits of the p[particular site and proposes interventions in the entire city block as well as main planning principles for Klafthmonos square. Furthermore, synthesis is also based on the projection of Themistoclean walls, ruins of which lie beneath the square, and the formulation of basic movements that connect Korai Square and the subway “Panepistimio” to Karytsi and Evripidou street. As far as the block is concerned, an attempt to connect the internal open spaces of three cultural buildings, the Museum of the City of Athens, the Parnassus Literary Society and DaMAC is being made. Finally, the building itself is based on the principle of an 'open' building for the city in which the sightseer has concurrent oversight of the city and the artistic events during his course throughout the building.