Η διπλωματική μας περιλαμβάνει τη μελέτη της περιοχής που διασχίζει η σιδηροδρομική γραμμή Κατάκολο –Αρχαία Ολυμπία. Το συγκεκριμένο δίκτυο παρουσιάζει μαρασμό με συνέπειες στην οικονομία και την κοινωνία της περιοχής. Η γραμμή ενώνει το Κατάκολο με την Αρχαία Ολυμπία, περνά από τον Πύργο και έξι μικρότερους οικισμούς. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός πλέγματος χρήσεων και δράσεων οι οποίες θα τονώσουν τη γραμμή και τους οικισμούς.
Πριν ξεκινήσουμε να σχεδιάζουμε προβληματιστήκαμε για τον τύπο της προσθήκης, τη σχέση της με τα υπάρχοντα κελύφη και τον τρόπο επίτευξης μιας νοητής ενοποίησης των σταθμών. Έτσι καταλήξαμε στην υιοθέτηση μιας τρισδιάστατης χωρικής μονάδας, η οποία παρουσιάζει τυποποίηση, ευελιξία, ταχύτητα μεταφοράς και κατασκευής, δυνατότητα ανασύνθεσης και μειωμένο κόστος λόγω τυποποίησης. Ο επιβάτης αντιλαμβάνεται τη γραμμή ως ενότητα χάρη στη μονάδα και στην υλικότητά της, καθώς αυτή αποτελείται από ένα μεταλλικό φέροντα οργανισμό και στοιχεία πλήρωσης από οξειδωμένο χάλυβα.
Αναλυτικά ασχοληθήκαμε με τους σταθμούς της Σαλμώνης και του Στρεφίου. Η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί το σημείο ένωσης των δύο δήμων και παρουσιάζει ιδιαίτερη φυσική ομορφιά εξαιτίας του Ενιπέα, παραπόταμου του Αλφειού.
Στη Σαλμώνη σχεδιάζουμε ένα χώρο παραγωγής έκθεσης και πώλησης προϊόντων που παράγονται από την ελιά. Στο Στρέφι σχεδιάζουμε ένα χώρο επιμόρφωσης αγροτών σχετικά με εναλλακτικές καλλιέργειες και τρόπους βελτιστοποίησης της απόδοσης αυτών και εκτάσεις για πρότυπες καλλιέργειες.
Our project includes the study of the railway between Katakolo and Olympia. The railway connects these areas, passes through Pyrgos and six smaller settlements. Our goal is to create a grid of functions and activities which will stimulate the railway and the settlements around it.
In the beginning, we were concerned about the type of the extension, its relationship with existing buildings and how to achieve a consolidation between the railway stations. Finally, we adopted a three-dimensional spatial unit, which presents standardization, flexibility, speed of transportation and construction, option for reconstruction, and reduced costs due to standardization. The passenger feels the line as a unity due to the existence of the module and its materiality of cor-ten steel.
We dealt with the stations of Salmoni and Strefi. This area is the junction of two municipalities and has great natural beauty due to Enipeas, a tributary of the Alpheus river. In Salmoni we designed a building where local people produce products from olive trees and the users of the train can buy them. In Strefi we designed a space where farmers can be educated about alternative crops.