Η εκπόνηση αυτής της Διπλωματικής Εργασίας είχε ως στόχο τη διερεύνηση των Ενετικών τειχών της Λευκωσίας, στα σημεία όπου αυτά συναντώνται με τη νεκρή ζώνη. Τα τείχη της Λευκωσίας (έργο του 16ου αιώνα-αστεροειδούς μορφής) καθώς και τάφρος που τα περιβάλλει, διατηρούνται άριστα και αποτελούν ένα όριο μεταξύ παλιάς και νέας πόλης. Πρόκειται όμως για ένα περιχαρακωμένο όριο, αφού η χάραξη της πράσινης γραμμής το 1974 εμποδίζει την αδιάσπαστη συνέχειά τους. Η πράσινη γραμμή συνθέτει στον ιστό της πόλης ένα δεύτερο ισχυρό όριο. Η Διπλωματική αυτή πραγματεύεται την έννοια του ορίου και επικεντρώνεται στα σημεία διαπλοκής των δύο ορίων, δύο σημεία που είναι φορτισμένα με την ιστορία του τόπου. Γνώμονας της εργασίας αυτής είναι οι λιτές χειρονομίες μνημειακού χαρακτήρα που επιχειρούν μια συμβολική ερμηνεία του χώρου με στόχο να λειτουργήσουν ως φορείς μνήμης. Αφετηρία της ερευνητικής εργασίας ήταν μια πρώτη ανάγνωση ολόκληρης της περιμέτρου των τειχών καθώς και της φυσιογνωμίας της παλιάς και της νέας πόλης. Κατόπιν ακολούθησε μια χωροθέτηση χρήσεων σε επίπεδο σεναρίου τόσο για την τάφρο όσο και τους προμαχώνες. Η τάφρος ως ένας από τους ελάχιστους ελεύθερους χώρους μέσα στην πόλη ορίζεται ως ένας δακτύλιος πρασίνου, με εμβόλιμες χρήσεις που προκύπτουν από τις συνιστώσες της πόλης. Οι δε προμαχώνες αποκτούν ένα αστικό χαρακτήρα αφού είναι άρρηκτα δεμένοι με την πόλη.
This thesis’s subject was the Venetian walls of Nicosia and specifically the two points where these meet with the buffer zone. The walls of Nicosia (built in 16th-century at a shape of a star) and the moat that surrounds them, which survive up to present, constitute a boundary between old and new city. However, this is an entrenched limit, since the formulation of the Green Line in 1974 which prevents their continuity. Hence, the urban fabric and the walls are divided by a second boundary, that of green line. This dissertation addresses the concept of limit and concentrates on two interlocking limits, in two points that reveal the history of island. The minimal style and monumental atmosphere of synthesis create a symbolic interpretation of space which maintain collective memory. The starting point of the dissertation was to make a research about the entire perimeter of the walls and the physiognomy of the old and new city. This was followed by making uses proposals both for the moat and the ramparts. The moat as one of the few open spaces within the city designated as a green belt with intervening uses derived from the components of the city. The ramparts get urban characteristics since they are tied to the city.