Αντικείμενο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η διαδικασία σχεδιασμού και διαστασιολόγησης ενός σχετικά μεγάλου έργου με φέροντα οργανισμό από χάλυβα με την χρήση ενός εμπορικού προγράμματος ανάλυσης και διαστασιολόγησης (SAP2000), καθώς επίσης ο σχολιασμός των διαφόρων παραμέτρων σχεδιασμού.
Η ανάλυση και η διαστασιολόγηση έγινε με βάση τους ευρωκώδικες 1,3 και 8. Ως υλικό κατασκευής θα χρησιμοποιηθεί χάλυβας S355 και όλες οι διατομές θα είναι ελατές. Σκοπός χρήσης του κτιρίου αυτού είναι η μεταφορά, επισκευή και συντήρηση σκαφών.
Τα υπόστεγα ναυπήγησης σχεδιάζονται και κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν μεγάλο μήκος και άνοιγμα για να διευκολύνουν την είσοδο των σκαφών, ενώ παράλληλα δε πρέπει να υπάρχουν υποστυλώματα στο εσωτερικό τους, διότι εμποδίζουν την είσοδο και την έξοδο των σκαφών. Για τη μεταφορά των υπό ναυπήγηση σκαφών ή τμημάτων τους εγκαθίσταται γερανογέφυρα.
Ο φορέας της παρούσης διπλωματικής αποτελείται από δέκα επαναλαμβανόμενα πλαίσια με σύνθετα υποστυλώματα. Στη διαμήκη διεύθυνση για την παραλαβή των φορτίων υπάρχουν κατακόρυφοι σύνδεσμοι δυσκαμψίας και στα αντίστοιχα φατνώματα επί της στης στέγης υπάρχουν οριζόντιοι. Επίσης κατά τον διαμήκη άξονα υπάρχουν σε κάθε πλευρά της κατασκευής τέσσερις διάδρομοι. Η γερανογέφυρα, ανυψωτικής ικανότητας 20 τόνων, κινείται επί της δοκού κυλίσεως που εδράζεται στο εσωτερικό μέλος του σύνθετου υποστυλώματος ενώ το εξωτερικό μέλος συνεχίζει ώστε να εδράσει τη δίκλινη στέγη.
Κατά συνέπεια λόγω των μεγάλων διαστάσεων σε κάτοψη αλλά και σε ύψος σε συνδυασμό με την απουσία εσωτερικών υποστυλωμάτων και λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για μεταλλικές κατασκευές, αυξάνεται η ευαισθησία τους στα φορτία του ανέμου.
The subject of the current dissertation is the process design and the sizing of a relatively large load-bearing construction of steel using a commercial program analysis and design (SAP2000), as well as commenting on the various design parameters.
The analysis and sizing was based on the Eurocodes 1, 3 and 8. As a material we used steel S355 and all sections were fir. The use of this building is the transportation, repair and maintenance of vessels.
Building sheds are designed and manufactured in order to have enough width and height for the entry of vessels. There should be no columns inside them because they would prevent the entry and exit of vessels. Crane-bringe is installed for the transfer of vessels under construction.
The body of this thesis consists of ten frames with composite recurring columns. For receiving the loads in the longitudinal direction, there are vertical rigidity connections and in the corresponding roof panels there are horizontal rigidity connections. Also in the longitudinal axis there are four lanes on each side of the building. The crane-bridge, lifting capacity 20 tons, moves over the chute that abuts on the inner part of composite column, whereas the outer part follows an upward direction in order to support the duo-pitch roof.
Finally, wind loads are critical because of the excessive dimensions in plan and height combined with the absence of internal columns .