Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει τη σημερινή εικόνα του λιμένα Λαυρίου, αλλά και τα προβλήματα που αυτός αντιμετωπίζει. Εκθέτει και αναλύει τα έργα ανάπλασης τα οποία εκτελούνται σε αυτόν ή είναι στο στάδιο της μελέτης. Επίσης ερευνά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από τα έργα αυτά και προτείνει μέτρα αντιμετώπισης, τόσο κατά την κατασκευή των έργων, όσο και κατά τη μετέπειτα λειτουργία του λιμένα.
Βάση δείγματος στατιστικών στοιχείων αποτυπώνει την κίνηση του λιμένος (επιβατική, εμπορευματική, κ.τ.λ.) με πίνακες και διαγράμματα προκειμένου να γίνει αντιληπτό το εύρος των δυνατοτήτων που αντιπροσωπεύει ο συγκεκριμένος λιμένας. Αρκετά από τα στοιχεία αυτά συγκρίνονται με αντίστοιχα στοιχεία άλλων λιμένων της Αττικής έτσι ώστε να κατανοηθεί καλύτερα το λιμενικό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί ο λιμένας Λαυρίου. Χρησιμοποιώντας και πάλι τα στοιχεία αυτά επιδιώκεται επίσης μία εκτίμηση της μελλοντικής κίνησης του λιμένα έως το έτος 2030 βάση του μοντέλου της γραμμικής παλινδρόμησης.
Θέτοντας τα πλαίσια με τα οποία λειτουργεί και αναπτύσσεται ο Ο.Λ.Λ. (Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου) αναλύονται τα οικονομικά στοιχεία αυτού, δηλαδή οι ισολογισμοί των τελευταίων ετών, τα αποτελέσματα χρήσης, οι βασικοί αριθμοδείκτες, οι χρήσεις πόρων, όπως επίσης τα έσοδα και έξοδα του οργανισμού. Ακόμα αναπτύσσεται η μακροοικονομική εκτίμηση του ίδιου του Ο.Λ.Λ. για τα έτη 2011 – 2013 αλλά και τα αποτελέσματα που αυτή εξάγει στηριζόμενη σε κάποιες πιθανές παραδοχές.
Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα όλης της εργασίας αλλά και οι προτεινόμενες βελτιώσεις που κρίνονται ως τουλάχιστον απαραίτητες προκειμένου ο λιμένας του Λαυρίου να εξελιχθεί και να ακολουθήσει μία ανταγωνιστικότερη πορεία στο λιμενικό «στίβο».
The purpose of this academic writing is to examine the actual condition of Lavrion port, as well as the existing problems. The reforming projects, that are performed at the port or are still in the period of study, are stated and analysed. Another subject of this writing is the study of the environmental effects created by the above-mentioned projects and the suggestion of treatment measures during the construction of the projects, as well as during the future operation of the port.
Based on a sample of statistic elements, the academic writing presents all port activities (passengers, commerce, etc.) with tables and diagrams that reveal the width of possibilities of the particular port. A great amount of these elements is compared to similar elements in other Attica ports, so that the framework of Lavrion port operation is better understood. With the help of the above-mentioned elements an estimation of the future traffic of the port by 2030 is also attempted based on the model of linear regression.
By setting the framework of the operation and development of L.P.A. (Lavrion Port Authority) we have an analysis of the financial elements of the port, namely the balance sheets of the past years, the income statements, the basic financial ratios, the utilization of resources, as well as the incomings and expenses of the port authority. Additionally what is attempted is a macroeconomic estimation of L.P.A. for the period 2011-2013 and its possible results based on some probable assumptions.
Finally, there is a presentation of the conclusions of the academic writing and the suggested improvements, that are considered as necessary in order for the Lavrion port to evolve and follow a more competitive path in the port “arena”.