Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται η ανάπτυξη ενός προσομοιωτή δικτύων VANETs. Ο προσομοιωτής αυτός αναπτύχθηκε με σκοπό να μπορεί να αναπαριστά την κίνηση των οχημάτων ενός αστικού οδικού δικτύου αλλά ταυτόχρονα και την ασύρματη επικοινωνία μεταξύ των κόμβων ενός δικτύου VANET. Αρχικά, γίνεται περιγραφή των δικτύων αυτών και αναπτύσσονται τα βασικά χαρακτηριστικά τους. Ακολούθως, γίνεται αναφορά σε μια πληθώρα συγκοινωνιακών εφαρμογών σε τέτοια δίκτυα και δίνονται τα διάφορα χαρακτηριστικά της κάθε εφαρμογής. Στο βασικό μέρος της παρούσας εργασίας περιγράφεται ο τρόπος υλοποίησης του προσομοιωτή, αναλύονται τα διάφορα δομικά του στοιχεία και οι παραδοχές που έγιναν όσον αφορά στο συγκοινωνιακό αλλά και στο τηλεπικοινωνιακό κομμάτι. Μετά την περιγραφή του προσομοιωτή ακολουθεί παράθεση διαφορετικών σεναρίων που υλοποιήθηκαν με αυτόν αλλάζοντας κάποιες παραμέτρους της προσομοίωσης (εύρος περιοχής μελέτης, πλήθος οδών, πλήθος οχημάτων-κόμβων του δικτύου κ.λπ.). Παράλληλα, ορίστηκαν ορισμένοι δείκτες των οποίων μελετάται η μεταβολή σε σχέση με τις μεταβολές που υφίστανται οι διάφορες παράμετροι της προσομοίωσης. Τέλος, αναπτύσσονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα εργασία και προτάσεις για περεταίρω ανάπτυξη του υφιστάμενου κώδικα σε μελλοντική εργασία.
The present diploma thesis deals with the development of a simulator for VANET networks. The simulator was developed in order to be represented the vehicles movement in an urban road network and the wireless communication between the nodes of a VANET network. Initially, a description of these road networks is evaluated and the road basic characteristics are developed. Secondly, plenty applications on transportation are selected and discussed in the passage. Also, an extend reference on each application basic features is given. In the vast majority of this diploma thesis it is described the way that the simulator was implemented, analyzing simultaneously the simulator different components and the assumptions made upon the transportation and communication system. Following, various scenarios are examined upon the simulator by changing some parameters of the simulation (range study area, multiple pathways, multiple-vehicle network nodes, etc.). Moreover, some indicators are defined in order to evaluate the simulation of the traffic flow over various values of simulation parameters. Finally, we conduct conclusions drawn from this study and recommendations for further development of the existing code in a future work.