Η παρούσα διπλωματική αφορά σε ένα συγκρότημα φοιτητικών κατοικιών για το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΓΠΑ) και ένα κτίριο πολιτιστικών χρήσεων στο Βοτανικό.
Μετά την πολεοδομική ανάλυση της ευρύτερης περιοχής, αποφασίσαμε να οργανώσουμε τη σύνθεσή μας σε ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, το οποίο έχει τρία βασικά χαρακτηριστικά: την εγγύτητά του με το ΓΠΑ, έναν υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο πρασίνου και την γειτνίασή του με την περιοχή του Ελαιώνα.
Τα βασικά ζητήματα που τέθηκαν κατά την διάρκεια του σχεδιασμού ήταν η σχέση του συγκροτήματος με την πόλη, όχι μόνο σε επίπεδο “ιδιωτικού-δημόσιου”, αλλά και οι περαιτέρω χρήσεις που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτό με σκοπό την δημιουργία ενός κέντρου αναφοράς τόσο για τους φοιτητές όσο και για τους κατοίκους της γειτονιάς. Έτσι, εκτός από τις φοιτητικές κατοικίες, στο κτιριολογικό μας πρόγραμμα εντάχθηκαν πολιτιστικές χρήσεις, οι οποίες διαρθρώνονται γύρω από τον αναδιαμορφωμένο πλέον χώρο πρασίνου.
Όσον αφορά στο σχεδιασμό των φοιτητικών κατοικιών προσπαθήσαμε να φανταστούμε το βέλτιστο σενάριο ζωής σε αυτές. Έτσι, ενώ η διάρθρωση της μονάδας κατοίκησης έρχεται να απαντήσει σε ζητήματα ιδιωτικότητας, οι μεταβατικοί χώροι (κατώφλια, χώροι κίνησης) και η συγκρότηση επιμέρους «δημόσιων» ενοτήτων (συλλογικοί χώροι) διαμορφώνουν ένα δίκτυο σχέσεων καθημερινής ζωής.
The present thesis concerns a student residence complex for the Agricultural University of Athens (AUA) and a cultural use building in Votanicos area.
After the urban analysis of the wider area, we decided to organize our synthesis to a whole city/building block with 3 basic characteristics: its proximity with AUA, an existing communal green area and its adjacency with Eleonas region.
The basic issues present during the planning phase were the building complex connection with the city, not only at public-private level but also further uses that could be integrated in this, leading to a reference point for the students and the local citizens. So, besides the student residences, cultural uses, which are structured around the redeveloped green area, have been incorporated in the building program.
Regarding the student residence planning, we tried to imagine the optimum living scenario in these. So, while the layout of the living unit answers any privacy issues, the transitional spaces (doorsteps, corridors) and the formation of individual “public” spaces (communal) form a daily life relationship network.