Η ραγδαία αύξηση των συστημάτων μίσθωσης ποδηλάτων τα τελευταία χρόνια έφερε θετικά
αποτελέσματα στη μείωση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών προβλημάτων των
πόλεων. Μέσω του εναλλακτικού αυτού τρόπου μεταφοράς οι πόλεις κερδίζουν την
βιωσιμότητά τους χρησιμοποιώντας το ποδήλατο ως βασικό μέσο μετακίνησης. Η ανάγκη
για να ανασάνει η πόλη της Λευκωσίας, οδήγησε στην πρόσφατη εγκατάσταση του
συστήματος αυτού, με βασικό στόχο την αλλαγή νοοτροπίας των κατοίκων για τη χρήση του
ιδιωτικού αυτοκινήτου αλλά και την κάλυψη των καθημερινών αναγκών μέσω του
ποδηλάτου.
Θέμα της διπλωματικής εργασίας είναι η αξιολόγηση του νέου συστήματος αυτόματης
μίσθωσης ποδηλάτων στους μείζονες δήμους της επαρχίας Λευκωσίας που τέθηκε σε
λειτουργία τον Οκτώβριο του 2011. Πιο συγκεκριμένα μελετήθηκαν και εξετάστηκαν τα
χαρακτηριστικά του συστήματος, η λειτουργία και χρήση του αλλά και η προσφορά του
στους δήμους από το διάστημα λειτουργίας του έως τον Μάρτιο του 2012. Από την μελέτη
της υπάρχουσας κατάστασης της περιοχής και την κατανόηση της σημασίας των
συστημάτων αυτών και του ποδηλάτου πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση του συγκεκριμένου
συστήματος μέσω της έρευνας πεδίου και της επεξεργασίας των στατιστικών στοιχείων του.
Τα παραγόμενα αποτελέσματα, ερμηνεύτηκαν και παρουσιάστηκαν, ενώ έγιναν προτάσεις
για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν.
The rapid and significant growth of bicycle rentals system in recent years has had positive
results to compensate for traffic and environmental problems in cities. Through this
alternative form of transport cities gain sustainability using the bicycle as the main means of
transport. The need for the city of Nicosia to become environmentally-friendlier, led to the
recent adoption of this system, with the primary objective to raise awareness and change
attitudes among residents as to the use of private cars and meeting transport daily needs by
bike.
The subject of the present diploma thesis is the evaluation of the new system of automatic
bicycle hire in major municipalities of the province of Nicosia, which came into operation in
October 2011. More specifically, this study examines the characteristics of the system, its
operation and use as well as its contribution to municipalities from the period of operation
until March 2012. An assessment of the system is attempted through both quantitative and
qualitative research methods that are questionnaires and interviews with a local sample, and
the use of relevant statistical reports by the company that undertook the project. Discussions
are included based on the results obtained and proposals are made to address the problems
identified.