Στόχος της Διδακτορικής Διατριβής είναι η ανάπτυξη μιας νέας μεθοδολογίας σχεδιασμού εξωτερικών κόμβων δοκών-υποστυλωμάτων από Ο.Σ. η οποία βασίζεται στην ύπαρξη ενός μηχανισμού αντίστασης, αυτή του διαγώνιου θλιπτήρα, για την παραλαβή και μεταφορά των δυνάμεων μέσα στον κόμβο. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκαν δυο σειρές πειραμάτων σε στοιχεία εξωτερικών κόμβων από Ο.Σ. φυσικής κλίμακας υπό τη δράση στατικής -μονότονης και ανακυκλιζόμενης- φόρτισης. Μέσω της πρώτης σειράς πειραμάτων διερευνήθηκε η εγκυρότητα των κανονιστικών διατάξεων για το σχεδιασμό εξωτερικών κόμβων και από τα αποτελέσματα των πειραμάτων κρίθηκε αναγκαία η ανάπτυξη μιας νέας μεθοδολογίας σχεδιασμού. Στη δεύτερη σειρά πειραμάτων διερευνήθηκε η εγκυρότητα της προτεινόμενης μεθοδολογίας σχεδιασμού και στη συνέχεια τα αποτελέαματα της διερεύνησης αυτής επιβεβαιώθηκαν μέσω μιας συγκριτικής μελέτης των προβλέψεων της προτεινόμενης μεθόδου με δημοσιευμένα πειραματικά αποτελέσματα που προέκυψαν από δοκιμές άλλων ερευνητών σε ένα ευρύ φάσμα δοκιμίων εξωτερικών κόμβων υπό ανακυκλιζόμενη φόρτιση.
The main scope of this thesis is the development of a new method for the seismic design of external beam-column joints by considering that the load transferred from the linear elements to the joint is predominantly resisted by a diagonal strut mechanism. For this purpose two test series are carried out on full-size beam column joint sub-assemblages which are subjected to cyclic loading. The first test series is concerned with the investigation of the validity of the current code provisions for the earthquake design of RC external beam-column joints; from the results obtained, it became clear that there is an urgent need for the development of a new method for the earthquake-resistance design of RC external beam-column joints. The second test series investigates the validity of the proposed method, with further evidence for the verification of the proposed design method being obtained from a comparative study of the method’s predictions with already published experimental information on the behaviour of a wide range of exterior beam-column joints sub-assemblanges under cyclic loadin