HEAL DSpace

Ανάλυση και σχεδιασμός ηλεκτρικού αισθητήρα ρωγμών οδοντωτών τροχών με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.author Νικολακάκης, Ανδρέας Ε. el
dc.contributor.author Nikolakakis, Andreas E. en
dc.date.accessioned 2012-10-19T07:17:56Z
dc.date.available 2012-10-19T07:17:56Z
dc.date.copyright 2012-10-10 -
dc.date.issued 2012-10-19
dc.date.submitted 2012-10-10 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6808
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11841
dc.description 90 σ. el
dc.description.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία, αναπτύσσεται μια μέθοδος που βασίζεται στην πτώση του ηλεκτρικού δυναμικού, η οποία επιτρέπει τον προσδιορισμό σε πραγματικό χρόνο του μήκους της ρωγμής στον πόδα οδόντος μετωπικού οδοντωτού τροχού ευθείας, μετωπικής οδοντώσεως. Για να σχεδιασθεί ο αισθητήρας είναι απαραίτητο να εκτιμηθεί η επίπεδη παραμορφωσιακή κατάσταση στην επικίνδυνη διατομή του οδόντος. Εκτελείται στατική ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων στον οδόντα εφαρμόζοντας ένα ομοιόμορφα κατανεμημένο, μοναδιαίο φορτίο κάθετα στο ανώτερο σημείο μονής επαφής του. Η ρωγμή ξεκινάει στο σημείο της μέγιστης κύριας τάσης σ1 και η τροχιά της προσδιορίζεται και σχεδιάζεται με βάση διατμητικά κριτήρια (τύπου Tresca και von Mises). Εισάγεται συνεχές ρεύμα από ένα ζεύγος ηλεκτροδίων και από ένα δεύτερο ζεύγος μετράται η διαφορά δυναμικού. Τα αποτελέσματα συσχετίζονται με τo πραγματικό (%) μήκος της ρωγμής. Η βέλτιστη θέση τοποθέτησης των ηλεκτροδίων εντοπίζεται εκτελώντας ηλεκτροστατική ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων. el
dc.description.abstract In this thesis an electrical potential difference method for the real-time assessment of the length of a gear root crack is presented. In order to design and study a crack sensor for gear teeth it is necessary to assess the stress conditions prevailing in the vicinity of the tooth root . In this report , a Finite Element Analysis (FEA) of single spur gear teeth loaded at their HPSTC was performed and the location of the critical cross-section as well as the crack path were determined assuming a maximum shear stress criterion. Two measuring electrodes were placed in selected positions over the gauge area of a spur gear tooth and their readings were associated with the actual position of the crack tip using FEA. The optimum position of the two measuring electrodes was found performing rigorous Electrostatic Field Analysis Simulations. en
dc.description.statementofresponsibility Ανδρέας Ε. Νικολακάκης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Αισθητήρας el
dc.subject Οδοντωτοί τροχοί el
dc.subject Μέθοδος πτώσης δυναμικού el
dc.subject Διάδοση ρωγμής el
dc.subject Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων el
dc.subject Sensor en
dc.subject Spur gear en
dc.subject Potential drop method en
dc.subject Crack en
dc.subject Crack Propagation en
dc.title Ανάλυση και σχεδιασμός ηλεκτρικού αισθητήρα ρωγμών οδοντωτών τροχών με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων el
dc.title.alternative Analysis and design of a gear tooth crack-growth sensor for real-time measurement en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-04 -
dc.date.modified 2012-10-10 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.committeemember Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.committeemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-10-19 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-10-19 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής