Τα τελευταία χρόνια,η εξέλιξη του Παγκόσμιου Ιστού από μια σειρά στατικών ιστιοσελίδων στο σημερινό Ιστό 2.0 , έχει φέρει στο προσκήνιο μια νέα σειρά διαδικτυακών εφαρμογών,τα Κοινωνικά Μέσα. Στόχος αυτής της διπλωματικής είναι η καταγραφή όλων των δεδομένων που μπορούν να μετρηθούν στα Κοινωνικά Μέσα και στη συνέχεια η μελέτη μεθόδων ανάλυσης Κοινωνικών δικτύων μέσω γραφημάτων προκειμένουν να εξαχθούν αναλυτικά δεδομένα στα Κοινωνικά Μέσα.
Για το σκοπό αυτό καταγράφησαν 10 πλατφόρμες Κοινωνικών Μέσων που προέρχονται από όλο το φάσμα των υπηρεσιών Κοινωνικής Δικτύωσης. Στη συνέχεια αφού εξετάστηκαν προσεχτικά οι δυνατότητες που προσφέρουν στους χρήστες, αναλύθηκαν τι δεδομένα δημιουργούνται από τις δραστηριότητες των χρηστών στα αντικείμενα και πως μπορούν να επιστραφούν από τις συναρτήσεις που περιλαμβάνονται στη προγραμματιστική τους διεπαφή (ΑΡΙ). Το επόμενο βήμα ήτανε η διευρεύνηση της μεθόδου ανάλυσης Κοινωνικών δικτύων μέσω γραφημάτων που μπορούν να μας βοηθήσουνε στην εξαγωγή συμπερασμάτων πάνω σε ένα Κοινωνικό Δίκτυο που αναπτύσσεται σε μια πλατφόρμα Κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, στα πλαίσια μιας πρακτικής εφαρμογής των παραπάνω, πραγματοποιήθηκε η ανάλυση ενός Κοινωνικού δικτύου στο Twitter με τη βοήθεια ενός εργαλείου λογισμικού του NodeXl, όπου βασιζόμενοι σε μια σειρά από δείκτες ανάλυσης γράφου εντοπίστηκαν οι κατάλληλοι χρήστες για τη διάδοση ενός μηνύματος όσο βαθύτερα γίνεται στο δίκτυο.
Η μεθοδολογία που αναπτύχθηκε μπορεί να αποτελέσει τη βάση για οποιονδήποτε θέλει στο μέλλον να μελετήσει τις πλατφόρμες των Κοινωνικών Μέσων και να δει τι οφέλη μπορεί να έχει από τη κάθε μια. Το δε εργαλείο μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να δει κανείς πως ρέει η πληροφορία σε ένα Κοινωνικό Δίκτυο και ποιοί χρήστες έχουν εξέχοντα ρόλο στην επικοινωνία της κοινότητας.
During the last years,the evolution of the World Wide Web from static websites to the Web 2.0 has created a new set of online applications,known as ΄΄Social Media΄΄.
The purpose of this study is to record all data that can be measured in Social Media platforms and to delve into Graph Analysis Techniques for extracting useful conclusions on Social Media.
For this purpose 10 Social Networking Platforms, coming from the whole spectrum of Social Networking Services, are recorded .After carefully examining the features provided by each platform,light is shed on the metrics that are are produced from the user`s acitivites on the published objects and can be derived from the functions found in the APIs. The next step was to search for standardized Graph Analysis Techniques that can provide us with social analytics data over a social network.
Our methodology was implemented using a software package called NodeXl, where a Social Network from Twitter was analyzed and ,based on a series of graph metrics, the most influential users of the network that can help us spread a message are found
The above methodology can serve as a basis for anyone who wants to get familiarized with the Social Netwokring platforms and discover the capabilities of each one while our social network analysis tool can be used in order to gain insight into the flow of information inside a social network and find out which users play a crucial role in the communication among all the members of the community.