HEAL DSpace

Ανάλυση αγορακεντρικών μέτρων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.author Δόλγυρας, Μίνως-Μενέλαος Δ. el
dc.contributor.author Dolgyras, Minos-Menelaos D. en
dc.date.accessioned 2012-11-08T10:41:15Z
dc.date.available 2012-11-08T10:41:15Z
dc.date.copyright 2012-10-08 -
dc.date.issued 2012-11-08
dc.date.submitted 2012-10-08 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6933
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7743
dc.description 115 σ. el
dc.description.abstract Μέσω ανασκόπησης, ανάλυσης και αξιολόγησης των προτάσεων που βασίζονται στα αγορακεντρικά μέτρα (Market Based Measures - MBMS) για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, που προκαλείται από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίες έχουν τεθεί υπό εξέταση από τον ΙΜΟ και την Επιτροπή Προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος (MEPC), η μελέτη καταλήγει σε συμπεράσματα σχετικά με την καλύτερη δυνατή πορεία δράσης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Δεδομένου ότι ορισμένες προτάσεις είναι ακόμα υπό ανάπτυξη και μεταβάλλονται συνεχώς, αυτή η μελέτη φιλοδοξεί να καταγράψει την κατάσταση όπως αυτή διαμορφώνεται μέχρι σήμερα, να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση των μέτρων και μία ποιοτική σύγκριση μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών, προκειμένου να καταλήξει σε μία. Ξεκινώντας με μια επισκόπηση της κλιματικής πρόκλησης που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, παρουσιάζεται ό, τι προσπάθεια έχει ήδη γίνει ή έχει ήδη προταθεί από διάφορους οργανισμούς, δημόσιους ή ιδιωτικούς, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με σκοπό να περιοριστούν οι παγκόσμιες επιπτώσεις του φαινομένου του θερμοκηπίου, δηλαδή κυρίως να περιοριστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Στο κυρίως τμήμα της μελέτης παρουσιάζονται και αναλύονται λεπτομερώς οι 10 αρχικές προτάσεις, η πλειοψηφία των οποίων είναι ΜΒΜs, που έχουν κατατεθεί από κράτη ή οργανισμούς στον ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, η ανάλυση καλύπτει τις προτάσεις που συζητούνται σε διεθνές επίπεδο από την σύσκεψη MEPC 59 (Ιούλιος 2009), μέχρι την MEPC 63 (Μάρτιος 2012). Η σύγκριση γίνεται αναφορικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων προτάσεων, σχετικά με διάφορους παράγοντες και σύμφωνα με ορισμένα σενάρια πρόβλεψης των μελλοντικών εκπομπών. Οι προτάσεις κατηγοριοποιούνται και ομαδοποιούνται, ενώ τελικά κάποιες παραβλέπονται, εστιάζοντας έτσι σε δύο βασικές: ένα Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (ETS) και ένα Διεθνές Ταμείο Εκπομπών (GHG Fund) για τη ναυτιλία . Αυτή η έρευνα καταλήγει στην επιλογή που, μέχρι σήμερα, πληροί καλύτερα τα κριτήρια που απαιτούνται από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και που είναι πιο πιθανό να παραδώσει τα αποτελέσματα τα οποία θα περιορίσουν την αλλαγή του κλίματος στο ελάχιστο. Η τελική επιλογή είναι το Ταμείο Αερίων του Θερμοκηπίου. el
dc.description.abstract Monitoring, reviewing, analysing and evaluating the ongoing reports and discussions regarding the Market Based Measure proposals (MBMs) for tackling the global climate problems, caused by greenhouse gas pollution, that are currently being assessed by the International Maritme Organisation (IMO), Marine Environment Protection Committee (MEPC), this study draws conclusions on the best course of action for the shipping industry. Since the proposals are still under development and constantly changing, this study is ambitious in its attempt to document the situation to date, to provide a comprehensive review of and to make a meaningful comparison between the options available in order to reach a decision. Beginning with an overview of the climate challenge facing our planet, this study goes on to present what is already being done or has already been proposed by various organisations, whether public or private, including the role of the maritime industry, to slow down the global warming effects of greenhouse gas pollution. The main body of the study presents and analyses in detail the 10 original proposals, the majority of which are MBMs, offered to the IMO for consideration. The analysis covers those proposals being discussed internationally from the MEPC 59, July 2009, up to the MEPC 63, March 2012. A comparison is made of the relative merits and drawbacks of the different measures, regarding various factors and according to various scenarios. The proposals are categorised and grouped, some being put forward for elimination, thus focusing on two basic suggestions: a trading scheme and a shipping fund. This research finds the option which, to date, most fulfills the criteria demanded by the international shipping community and is most likely to deliver the results necessary to keep climate change to a minimum, is the GHG Fund. en
dc.description.statementofresponsibility Μίνως-Μενέλαος Δ. Δόλγυρας el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Εκπομπές αερίων πλοίων el
dc.subject Αγορακεντρικά μέτρα el
dc.subject ΙΜΟ el
dc.subject Κλιματική αλλαγή el
dc.subject Ναυτιλία el
dc.subject IMO MEPC en
dc.subject MBMs en
dc.subject Ship emissions en
dc.subject GHG Fund en
dc.subject Global ETS en
dc.title Ανάλυση αγορακεντρικών μέτρων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων el
dc.title.alternative Overview and evaluation of market based measures for the reduction of GHG emissions from ships en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-09-27 -
dc.date.modified 2012-10-08 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.committeemember Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-11-08 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-11-08 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής