Κύριος σκοπός της παρακάτω εργασίας είναι η μελέτη διάβρωσης των αεροπορικών κινητήρων, με ιδιαίτερη έμφαση στα κράματα μαγνησίου. Επιπρόσθετα γίνεται ιδιαίτερη μνεία στις μεθόδους και τα συστήματα που εφαρμόζονται στην προστασία των παραπάνω κινητήρων από τη διάβρωση, με την χρήση επικαλύψεων και κατάλληλων επιστρώσεων ενώ ταυτόχρονα γίνεται σύγκριση ως προς την αντοχή στην διάβρωση συγκεκριμένων κραμάτων μαγνησίου που χρησιμοποιούνται στην αεροναυπηγική.
Συγκεκριμένα μελετάται ο αεροπορικός κινητήρας Τ -55 L -712 όσον αφορά την διάβρωση και την αποφλοίωση της προστατευτικής επικάλυψης στο εσωτερικό του κελύφους του συμπιεστή, καθώς επίσης και τις πιθανές αιτίες αυτής. Επιπρόσθετα επιχειρείται στο εργαστήριο μονοστρωματική, διστρωματική απλή και σύνθετη επινικέλωση, με τη χρήση κεραμικών στοιχείων (τιτανίας και ζιρκονίας), σε δοκίμια κράματος μαγνησίου ΑΖ 31, ως αντιδιαβρωτική προστασία με τη μέθοδο της μη ηλεκτρολυτικής επινικέλωσης (elecktroless Nickel-Plating). Παράλληλα εξετάζεται η συμπεριφορά της παραπάνω επικάλυψης για κάθε κατηγορία επινικέλωσης στην θερμική καταπόνηση .
The main purpose of the following work is to study corrosion of aircraft engines with special emphasis to the magnesium alloys. Additionally there is a special reference to methods and systems used to protect these engines from corrosion, by the use of appropriate coatings. Coatings are compared in terms of corrosion resistance of certain magnesium alloys used in aeronautics.
Specifically there is a study on the air engine T-55-L-712 regarding corrosion and peeling of the protective coating inside of the shell of the compressor, and also the possible causes of it. Additionally there was made an attempt in the laboratory to achieve monolayer, two layer simple and complex nickel, with the use of ceramic components (titanium and zirconium), in a magnesium alloy AZ 31, as corrosion protection by the method elecktroless Nickel-Plating. At the same time the behaviour of these coatings is examined for every category of elecktroless Nickel-Plating in heat stress.