Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των πολεοδομικών και κυκλοφοριακών στοιχείων του Δήμου Νέας Ιωνίας. Η έντονη
οικιστική ανάπτυξη της περιοχής, καθώς και ο ελλιπής κυκλοφοριακός σχεδιασμός
δημιουργεί αρκετά προβλήματα στους κατοίκους και τους επισκέπτες του δήμου.
Μέσα από την μελέτη αυτή θα εντοπιστούν λύσεις για τη μετατροπή του δήμου σε
μια περισσότερο βιώσιμη περιοχή. Βασικότερη αλλαγή θα είναι η προώθηση
εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο. Αρχικά,
πραγματοποιείται η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης του δήμου. Όσον
αφορά τα στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά,
τα στοιχεία της απασχόλησης και της εκπαίδευσης, τους πόλους έλξης, τα δίκτυα
υποδομής και την ευρύτερη περιοχή. Ειδικότερα αναλύονται τα πολεοδομικά και
κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά του δήμου, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα και τα
προβλήματα που χρήζουν αντιμετώπισης. Στη συνέχεια προτείνονται οι άξονες
επίλυσης των κυκλοφοριακών προβλημάτων μέσα από μια σειρά μέτρων που
πρέπει να ληφθούν. Ακόμη, παρουσιάζεται ο προτεινόμενος πολεοδομικός
σχεδιασμός και ορισμένα μέτρα που στοχεύουν στην προστασία του
περιβάλλοντος. Η εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα που προκύπτουν
και την αξιολόγηση του προτεινόμενου σχεδιασμού.
The aim of this thesis is to study the environmental and traffic data of the
municipality of Nea Ionia. The intense urban development of the region and the
incomplete traffic planning have negative effects on the residents and the visitors of
the municipality. This study suggests ways, in which the municipality can be
transformed into a viable area. A substantial change includes the residents’
motivation to use alternative commuting modes, such as walking and cycling. At first,
the current municipality situation is analyzed, regarding to the elements of the
natural environment, the demographic characteristics, the employment information
and education, the attractions, the infrastructure networks and the wider region.
The urban and traffic characteristics are extensively analyzed ; meanwhile problems
to be solved are referred. The urgent need for measures requires guidelines for the
solution of the existing traffic problems. An improved urban design, as well as
measures for the environmental protection are also suggested. The conclusion and
the evaluation of the suggested interventions integrate this thesis. In the last pages,
detailed maps are quoted, that demonstrate the current situation and the suggested
interventions.