Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας μελετώνται τα κύρια χαρακτηριστικά σύγχρονων πλοίων μεταφοράς φορτίου χύδην (Bulk Carriers) και δεξαμενοπλοίων (Tankers), τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού (μεταφορική ικανότητα, επιλογή κύριων και βοηθητικών μηχανών και μηχανημάτων, κ.λπ.), όσο και σε επίπεδο λειτουργίας (υπηρεσιακή ταχύτητα, κόστη λειτουργίας, συντήρησης, κ.λπ.). Η παρούσα εργασία εστιάζεται κυρίως στον εξοπλισμό, τη διάταξη και τη λειτουργία του μηχανοστασίου, χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα εν ενεργεία πλοίων, κατασκευασμένων κατά την τελευταία δεκαετία, καθώς και πλοίων που κατά την εκπόνηση της παρούσας εργασίας ήταν υπό ανέγερση (new buildings).
In the present Diploma Thesis, the main characteristics of modern Bulk Carriers and Tankers are studied, both from a design (load capacity, selection of main and auxiliary machinery, etc.) and an operational (service speed, cost of operation, maintenance, etc.) point of view. The present work focuses mainly on the selection, arrangement and operation of main and auxiliary engine room equipment, using real data from existing ships, constructed within the last decade, as well as from ships which, during the preparation of this work, were under construction (new buildings).