Αντικείμενο της παρούσας διατριβής με τίτλο «Επαναπροσέγγιση του πολεοδομικού σχηματισμού των Αστικών Αυτοδιοικητικών Μονάδων (ΑΑΜΟ) και διατύπωση ερευνητικής πρότασης με γνώμονα τον σχεδιασμό των αστικών λειτουργιών» ήταν η αναζήτηση της μορφής που πρέπει να έχει μια αστική αυτοδιοικητική μονάδα ΑΑΜΟ, καθώς και η αναδιοργάνωση των λειτουργιών του χώρου με τη χρήση μιας μεθοδολογίας που να λαμβάνει υπόψη της μια σειρά από κριτήρια. Αυτά ήταν η προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος, η σύμμετρη και αειφόρος ανάπτυξη των χωρικών ενοτήτων που την αποτελούν, η προώθηση οικονο¬μικών δραστη¬ριοτήτων, η παροχή επαρκών υποδομών για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της, η ενίσχυση της προσβασιμότητας με ήπια μέσα μεταφοράς και η ανάπτυξη κοινωνικής δικαιοσύνης. Για την αναζήτηση αυτή απαιτήθηκε η εξέταση της έννοιας και της οργάνωσης της πόλης διαχρονικά, όσο αυτό είναι εφικτό στο πλαίσιο μιας βιβλιογραφικής έρευνας, καθώς και των μοντέλων διοικητικής οργάνωσης που έχουν εφαρμοστεί σε διάφορες χώρες κατά καιρούς. Επίσης, για να εξεταστεί το κατά πόσο οι θεωρητικές προσεγγίσεις μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση των σημερινών συνθηκών και λειτουργιών τις οποίες εξυπηρετούν οι διοικητικές ενότητες που αποτελούν τους αστικούς ΟΤΑ, εφαρμόστηκε πιλοτικά η μεθοδολογία σε μια χωρική και διοικητική ενότητα. Η διατριβή αποτελείται από τέσσερα κυρίως μέρη, τα οποία με τη σειρά τους χωρίζονται σε κεφάλαια και υποκεφάλαια και είναι αποτέλεσμα έρευνας –βιβλιογραφικής, πηγών και πεδίου– στο πλαίσιο της οποίας αναπτύσσεται η μεθοδολογία για την οργάνωση των αστικών λειτουργιών, αφού πρώτα εντοπίστηκε η μορφή και η δομή που πρέπει να έχει η ΑΑΜΟ. Η έρευνα είναι βασική και εστιασμένη στα βασικά ερωτήματα της διατριβής, αναλύει δομές, μορφές, τάσεις, λειτουργίες και σχέσεις
Objective of the present thesis with title “Re-evaluation of the urban planning of Local Governance Units [LGU] and composition of research proposal related to the urban operations’ planning/design” was to define what the structure of a Local Governance Unit [LGU] should be, as well as the re-arrangement of operations of a space leveraging a methodology that takes into consideration several criteria: the environmental protection and improvement, the balanced and sustainable growth of territory units that constitute it, the growth of economic activities and transactions, the development of sufficient infrastructures for the improvement of the quality of life of its residents, accessibility improvement via public transport and the growth of social justice. To achieve this, it was important to examine the meaning and the organisation of the city over time, to the point this is feasible within the frame of a bibliographic (literature) research, as well as the administrative organisation’s models applied in various countries at different times. In addition, a pilot methodology was applied in the territory and administrative unit, in order to examine whether the theoretical approaches can contribute to the improvement of current conditions and operations which serve the administrative units that constitute the local authority. This thesis is constituted by four main parts, which are consecutively divided in chapters and sub-chapters and are result of research – bibliographic (literature), sources and field – based on which the methodology for the organisation of urban operations/activities is developed; this was done, once the design and structure an LGU should have was defined. The research is fundamental and is focused on the main questions of this thesis, analyzing structures, designs, tendencies, operations and relations.