Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να αντιμετωπίσει το πραγματικό πρόβλημα της φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων σε σιδηροδρομικό συρμό. Για το λόγο αυτό, αναλύεται το συνολικό σύστημα εμπορευματικής σιδηροδρομικής μεταφοράς και καθορίζονται τα στοιχεία εκείνα που επηρεάζουν τη διαδικασία φόρτωσης. Τα στοιχεία αυτά προσαρμόζονται στις ελληνικές συνθήκες. Το στοιχείο που διαφοροποιεί την εργασία αυτή σε σχέση με τις υπάρχουσες για το ίδιο θέμα είναι το γεγονός ότι θεωρεί ότι τα χαρακτηριστικά των εμπορευματοκιβωτίων γίνονται γνωστά, μόλις κατά την άφιξη ενός φορτηγού στον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό. Για αυτό το λόγο διατυπώνονται απλοί ευρετικοί αλγόριθμοι, οι οποίοι δεν απαιτούν τη γνώση των χαρακτηριστικών αυτών για την επίλυσή τους. Οι αλγόριθμοι αυτοί ικανοποιούν μόνο εν μέρει τις απαιτήσεις της σιδηροδρομικής μεταφοράς. Γι’ αυτό συντάσσονται νέοι αλγόριθμοι που αποτελούνται από τη σύνθεση των απλών και εμφανίζουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά.
The aim of this thesis is to face the loading problem of containers in a railway freight train under real circumstances. For this reason the whole system of the freight railway transport is analysed in order to specify the data that affect the procedure of loading. The data are tailored for the Greek conditions of railway. The characteristic that differentiates this thesis from other research works is that considers as unknown the features of the containers until the trucks reach the terminal. For this reason some simple heuristic algorithms are propound. These heuristics only satisfy in part the requirements of the railway freight transport and so new algorithms are created to meet these requirements. The results from the new developed algorithms seem to be better.