Η συμπεριφορά που επιλέγει να έχει ένας χρήστης της οδού αποτελεί μέγεθος συνεχώς μεταβαλλόμενο και ο προσδιορισμός των παραγόντων που την επηρεάζουν αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία η οποία σχετίζεται με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού και τα χαρακτηριστικά των χρηστών αυτής. Η επιθετικότητα ενός οδηγού (η οποία απορρέει από τις αποστάσεις ασφαλείας και την ταχύτητα του οδηγού) δεν είναι άμεση προϋπόθεση της αυξημένης επικινδυνότητας του, αποτελεί ωστόσο ατομικό χαρακτηριστικό, με βάση το οποίο κρίνεται η επικίνδυνη ή μη η οδήγησή του. Έρευνες δείχνουν ότι οι νέοι οδηγοί έχουν υψηλότερες πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα, κυρίως λόγω της έλλειψης εμπειρίας, ενώ ο τύπος οδού με τα περισσότερα ατυχήματα είναι οι οδοί δύο λωρίδων κυκλοφορίας με μία ανά κατεύθυνση.
Η συγκεκριμένη έρευνα σκοπό έχει την ανάπτυξη ενός στατιστικού μοντέλου που θα περιγράφει την πιθανότητα εμφάνισης επικίνδυνης συμπεριφοράς από νέους οδηγούς συναρτήσει ποικίλων κυκλοφοριακών παραγόντων. Η συλλογή στοιχείων βασίστηκε σε προσομοιωτή οδήγησης, μέσω του οποίου συγκεντρώθηκαν στοιχεία που αφορούν στις ταχύτητες όλων των οχημάτων που συμμετείχαν, των σχετικών αποστάσεων αυτών κλπ. Από τα αποτελέσματα εμφανίστηκε σαφής διαφοροποίηση στη συμπεριφορά των δύο φύλων, ενώ προέκυψε ότι τα μικροσκοπικά κυκλοφοριακά μεγέθη (διαφορά ταχύτητας εξεταζόμενου και προπορευόμενου οχήματος, αποστάσεις προπορευόμενου και επερχόμενου οχήματος) είχαν τη μεγαλύτερη επιρροή στην αύξηση και μείωση αντίστοιχα της πιθανότητας να εμφανίσει ένας οδηγός επικίνδυνη συμπεριφορά.
The driver’s behavior while driving is constantly changing parameter commonly associated, among others, with the traffic conditions, road geometry and circulation characteristics. The aggressiveness of a driver (which derives from safety distances kept and speed) is an individual trait, which can lead to either dangerous or not way of driving, yet not alone. Research shows that young drivers have higher chances of being involved in an accident, due to the lack of experience and the type of road with the highest accident risk is the two-lane highway.
This research aims to develop a statistical model that will describe the likelihood of risky/dangerous behavior of young drivers according to various traffic factors. The data collection was based on a driving simulator through which useful data was gathered, concerning speeds of all vehicles involved, distances, and the duration of the maneuver. The results showed a clear distinction in the behavior of the two sexes and indicated that the microscopic traffic figures (speed difference between the test vehicle and the vehicle ahead, distances of leading and oncoming vehicle) had the biggest influence on the increase or decrease of the possibility of a driver to display risky behavior while driving.