Η σημαντική θέση του ταύρου σε διάφορες εκφάνσεις του πολιτισμού της προϊστορικής Κρήτης οδήγησε τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς στη γραπτή διατύπωση του μυθικού κύκλου της Κρήτης, στον οποίο κυριάρχησαν οι μορφές της Ευρώπης, του ταύρου, της Πασιφάης, του Μινώταυρου, του Θησέα, της Αριάδνης, του Δαίδαλου, του Ίκαρου, του Λαβυρίνθου και του Διονύσου.
Μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα η μυθική Κρήτη ενέπνευσε διάφορους σημαντικούς καλλιτέχνες, που παρήγαγαν σχετικά έργα. Στις αρχές του 20ου αιώνα, όμως, ποικίλοι λόγοι συνέβαλαν στην εντονότατη επίδραση των μύθων της Κρήτης στη μοντέρνα σκέψη και στη σημαντική αύξηση της παρουσίας τους την καλλιτεχνική δημιουργία. Το φαινόμενο αυτό συμπορεύτηκε και συνδέθηκε στενά με τη γέννηση της ψυχανάλυσης οδηγώντας τους επιστήμονές της στην προσπάθεια προσέγγισης των ασυνείδητων συμβολισμών της παρουσίας των μινωικών μορφών στα καλλιτεχνικά έργα.
Ο πρώτος μοντέρνος καλλιτέχνης που παρουσίασε πολλά έργα εμπνευσμένα από τους μύθους της Κρήτης ήταν ο Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Σημαντικότατη επίδραση, όμως, άσκησαν ακολούθως οι μινωικοί μύθοι και στα έργα των σουρεαλιστών, με σπουδαιότερο παράδειγμα αυτό του Αντρέ Μασσόν αλλά και στο έργο του Πάμπλο Πικάσσο.
Η ψυχολογική ερμηνεία της ανάδυσης της μυθικής Κρήτης στη μοντέρνα τέχνη εξακολουθεί να απασχολεί μέχρι σήμερα τους ερευνητές, που αποδίδουν στις ιστορίες της διάφορες σημασίες.
The important position of the bull in various manifestations of the civilization of prehistoric Crete led the ancient Greek writers to the written words of the mythical circle of Crete, in which the figures of Europe, bull, Pasiphae, Minotaur, Theseus, Ariadne, Daedalus, Icarus, Labyrinth and Dionysus dominated.
Until the beginning of the 20th century mythical Crete inspired various important artists, who produced relative works. However, in the beginning of the 20th century various reasons contributed in the overwhelming influence of the myths of Crete in modern thought and in the significant increase of their appearance in the artistic creation. This phenomenon fited in and was connected closely with the birth of psychoanalysis, leading its specialists to the effort of the access of the unconscious symbolism of the presence of the Minoan figures in the artistic works.
The first modern artist who presented many works inspired by the cretan myths was Giorgio de Chirico. However, subsequently the Minoan myths brought very significant influence to the works of the surrealists, with most important example this of André Masson and to the work of Pablo Picasso.
The psychological interpretation of the emergence of mythical Crete in modern art still employs today the researchers, who attach to its stories various meanings.