Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε μια στατιστική ανάλυση σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και την κατανάλωση καυσίμου, κατά τη διάρκεια κύκλων πόλης με χρήση μιγμάτων βιοντίζελ. Οι κύκλοι πόλης παρουσιάζουν έντονη μεταβατική λειτουργία, με την ταχύτητα του οχήματος και το φορτίο του κινητήρα να αλλάζουν συνεχώς, προσομοιάζοντας ρεαλιστικά πραγματικές συνθήκες λειτουργίας κινητήρων που προορίζονται για οχήματα μεταφορών.
Η στατιστική ανάλυση βασίστηκε πάνω σε πειραματικές μετρήσεις της τελευταίας εικοσαετίας διαφόρων ερευνητών ανά τον κόσμο. Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν παρουσιάζουν συσχέτιση με το ποσοστό ανάμιξης βιοντίζελ, τον τύπο του κινητήρα, του κύκλου πόλης ή του φυτικού ελαίου προέλευσης του βιοντίζελ, ενώ από την άλλη η κατανάλωση δείχνει μια ολοφάνερη αύξηση καθώς το ποσοστό ανάμιξης του βιοντίζελ μεγαλώνει.
The present work presents a statistical analysis on the emission of carbon dioxide (CO2) and fuel consumption during transient driving cycles using biodiesel blends. The transient cycles pose intense transient operation, as vehicle speed and engine load change continuously, realistically simulating real operating conditions of motor vehicles for transport.
The statistical analysis was based on experimental measurements of the last twenty years of various researchers around the world. Pooled results show that emissions of carbon dioxide are not correlated with the percentage of biodiesel blend, the type of engine, the driving cycle or vegetable oil source for biodiesel, while fuel consumption shows a conspicuous increase as the rate of mixing biodiesel increases.