Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης των γεωλογικών, γεωτεχνικών και σεισμοτεκτονικών συνθηκών της ευρύτερης περιοχής Σαλαμίνας στο σχεδιασμό και την κατασκευή ενός μεγάλου τεχνικού έργου, όπως είναι η ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος με υποθαλάσσια σήραγγα, τη δεύτερη που προγραμματίζεται στον ελλαδικό χώρο μετά την κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου-Πρέβεζας.
Η χωροθέτηση μιας σήραγγας στην ξηρά και βεβαίως ακόμη περισσότερο στη θάλασσα είναι ένα πολυπαραγοντικά δύσκολο έργο, για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την ασφαλή λειτουργία του οποίου αποτελεί βάση των μελετών η αξιολόγηση της γεωλογικής δομής, των γεωτεχνικών χαρακτηριστικών και της σεισμικής επικινδυνότητας της περιοχής διέλευσης του έργου.
Η διπλωματική εργασία περιλαμβάνει τη συναξιολόγηση των διαθέσιμων στοιχείων για το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας Σαλαμίνας-Περάματος, εργασία πεδίου για την πραγματοποίηση παρατηρήσεων και μετρήσεων καθώς και τη σύνταξη του τεχνικογεωλογικού χάρτη κατά μήκος της χάραξης του έργου.
Σύμφωνα με τα κύρια συμπεράσματα της εργασίας αυτής, οι συνθήκες της περιοχής θεωρούνται ευνοϊκές για την κατασκευή του έργου και δεν αναμένεται από την άποψη του τεχνικογεωλογικού περιβάλλοντος να προκύψουν ιδιαίτερα προβλήματα κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
The purpose of this thesis is to investigate the influence of the geological, geotechnical and seismotectonic conditions of the broader Salamina region, in the design and construction of an important engineering project, such as the junction of Salamina-Perama with an undersea tunnel, the second one in Greece after the Aktio-Preveza undersea tunnel. The siting of a tunnel on land and of course even more undersea, is a difficult multidisciplinary work, for the design, construction and safe operation of which, important factors are the geological structure, the geotechnical characteristics and seismic hazard of the areas along the project route. This thesis includes co-evaluation of all the relevant available data for the Salamina-Perama region, field observations and measurements as well as the compilation of the engineering geological map along the route of this project. According to the main conclusions of this work the regional and local conditions are favorable for the construction of this project, while no specific engineering geological problems could be expected during its operation.