Στην παρούσα Διπλωματική εργασία επιχειρήθηκε η μελέτη της προδιάθεσης για εργοδιάβρωση των ανοξείδωτων χαλύβων 316L, σε συνθήκες διαβρωτικού περιβάλλοντος , που προσομοιάζει με αυτό του θαλασσινού νερού. Η Διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο Μεταλλογνωσίας της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών, Ε.Μ.Π.
Για την αποτίμηση της προδιάθεσης για εργοδιάβρωση του ανοξείδωτου χάλυβα πραγματοποιήθηκαν πειράματα εφελκυσμού σε διαφορετικούς ρυθμούς παραμόρφωσης (10-6 s-1, 3 x10-6 s-1, 7 x10-6 s-1, 10-5 s-1, 5 x10-5 s-1) , σε διαβρωτικό διάλυμα NaCl( 3.5% w/v, pH = 5.4) . Σκοπός της μελέτης ήταν να προσομοιωθούν οι ακραίες και οι ενδιάμεσες καταστάσεις εργοδιάβρωσης των λειτουργικών συνθηκών πρακτικού ενδιαφέροντος, κυρίαρχα στη ναυπηγική.
Η παρούσα εργασία αποτελείται από το θεωρητικό και το πειραματικό μέρος . Στο θεωρητικό μέρος γίνεται αναφορά στην ιστορία των χαλύβων, στα είδη των ανοξείδωτων χαλύβων καθώς και στις μορφές διάβρωσης τους, με ιδιαίτερη έμφαση στην εργοδιάβρωση. Εν συνεχεία στο πειραματικό μέρος παρατίθενται τα αποτελέσματα των εργαστηριακών πειραμάτων που πραγματοποιήθηκαν.
The aim of this diploma thesis is the examination of 316L stainless steel failure by the act of stress corrosion cracking detrimental effect .
For the determination of sensitivity to stress corrosion cracking, slow strain rate tensile tests took place, for different strain rates between 10-6 and 5*10-6 s-1. The corrosive environment was a 3,5% w/v sodium chloride solution at ambient temperature and pH=5,4.
The purpose of this scientific report is the simulation of the intermediate kinetic stages of the evolution of stress corrosion cracking under real conditions. The most important point of this work is the evaluation of chemicomechanical synergetic parameters .These parameters promote the initiation and propagation of stress corrosion cracking in nautical environments.
By the determination and control of these parameters, inhibition of stress corrosion cracking is possible and the time to failure is exceeded.