Πώς αντιλαμβανόμαστε τον παραμετρικό συλλογισμό; Ποια η ανάγνωση του παραμετρικού σχεδιασμού και ποιές οι εφαρμογές στην οργάνωση μιας αρχιτεκτονικής συνθετικής διαδικασίας;
Ποιά τα βασικά ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο σχεδιαστής στα πλαίσια του βιοκλιματικού σχεδιασμού και ποιά τα εργαλεία του; Με ποιούς όρους μπορεί η βιοκλιματική αρχιτεκτονική να συσχετιστεί με όρους βιωσιμότητας και αειφορίας;
Ίσως τελικά οι δύο αυτές προβληματικές εν τη γενέση τους να συναντιούνται και στοιχεία τους να συνυπάρχουν παράλληλα και στις δυο. Μήπως ο παραμετρικός σχεδιασμός στη βάση του συνδιαλέγεται με βασικές βιοκλιματικές αρχές και αντίστροφα; Σε αυτή την κατέυθυνση δρομολογήθηκε και η παρούσα έρευνα, στην διερεύνηση του διαλόγου αυτού, αν υπάρχει, και πώς αυτός μπορεί να μετατραπεί σε σύγχρονο εργαλείο σχεδίασης και γενικότερου προβληματισμού.
Στο πλαίσιο αυτό, αναλύεται ο παραμετρικός συλλογισμός ως συνολικό σύστημα διαχείρισης της σχεδιαστικής διαδικασίας, εξετάζονται μερικά απο τα εργαλεία και τις μεθόδους που ο σχεδιαστής διαθέτει σήμερα και επισημαίνεται η ανάγκη επαναπροσδιορισμού του τρόπου σκέψης ως προς την προσέγγιση του σχεδιασμού με όρους βιωσιμότητας.
How do we perceive parametric thinking? How do we comprehend parametric design and what are its applications in orchestrating an architectural composition?
Which are the basic matters that a designer has to deal with under a bioclimatic scope and what are the tools for it? Under what terms bioclimatic architecture is correlated to sustainability?
Maybe, these two problematics share a common ground in the first place and elements of each one, coexist in both of them. Is parametric design after all, related to basic bioclimatic principles and vise versa? This is the direction in which this research is oriented. That is, the investigation of the relation between the two principles and how it can evolve into a contemporary design tool.
In this sense, parametric thinking is analysed as a design process management system and a certain number of tools and methods that designers hold in their hands are examined. Finally the need to redefine the way of thinking is pointed out, when it comes to approaching design with more sustainable terms and means.