Στόχος της εργασίας είναι η βελτιστοποίηση της γάστρας ενός σκάφους ημιεκτοπίσματος μέσω της μεταβολής ορισμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών της. Για την υλοποίηση αυτού του σκοπού απαιτείται πρωτίστως η παραμετρική σχεδίαση της γεωμετρίας. Στη συνέχεια με χρήση ενός γενετικού αλγορίθμου αναζητείται ένα σύνολο βέλτιστων γεωμετριών, με κριτήρια αφενός την αντίσταση κυματισμού και αφετέρου τη συμπεριφορά του σκάφους σε κυματισμούς. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται για τρεις ταχύτητες πλεύσης, για κάθε μία από τις οποίες επιλέγεται τελικά μια βέλτιστη λύση.
Main goal of the master thesis is the hull form optimization of a semi-displacement vessel, by variating some of it's geometric parameters. The first step in this procedure is the parametric design of the vessel's geometry. Then, by using a genetic algorithm, the optimization step takes place, by evaluating the vessel's wave resistance and seakeeping. The above procedure is being held for three different ship speeds, and an optimized geometry is finally chosen for each one of them.