Η εργασία αυτή, στηριζόμενη στο βιβλίο του Paolo Virno, «Γραμματική του Πλήθους» οργανώνεται σε δύο ενότητες, με βάση το δίπολο Λαός / Πλήθος. Η πρώτη ενότητα αναφορά το Λαό-το μέχρι τώρα, ενώ η δεύτερη αφορά το Πλήθος-την δυνατότητα.
Η πρώτη ενότητα αναφέρεται στην κοινότητα του Λαού, εστιάζοντας στο όριο που περιγράφει ένα οικείο εσωτερικό, ως αντίβαρο στον άγνωστο και απροσδιόριστο χαρακτήρα του κόσμου. Αρχικά, με κοινωνιολογικούς όρους, και στην συνέχεια με την χρήση δύο παραδειγμάτων προσεγγίζεται η χωρική- υλική διάσταση αυτού του ορίου. Το πρώτο παράδειγμα - το Σινικό Τείχος - αναφέρεται στην γενική δομή και οργανώνει την σχέση της μεγάλης κοινότητας του λαού με το με τον κόσμο ενώ το δεύτερο -το παράθυρο του Le Corbusier- αφορά σε πιο μικρή κλίμακα την σχέση μεταξύ μιας κοινότητας στο εσωτερικό του λαού, με το σύνολο των άλλων κοινοτήτων που τον αποτελούν. Αφορά δηλαδή τον τρόπο που οργανώνεται το εσωτερικό όριο και ορίζει την σχέση μεταξύ της μονάδας και του όλου.
Στην συνέχεια αμφισβητείται η ίδια η φύση της κοινότητας του λαού ως ικανή πλέον, να παρέχει προστασία εισάγοντας έτσι την δεύτερη ενότητα που εστιάζει στην έννοια του πλήθους
Συνεχίζοντας με αντιστοιχο τρόπο πρώτα γίνεται λόγος για την γενική δομή του πλήθους, δηλαδή για χαρακτηριστικά εκείνα που θα αφορούσαν την μεγάλη κλίμακα, ένα όριο που θα αντιστοιχούσε στο Σινικό Τείχος. Ενώ τέλος γίνεται μια προσπάθεια να προσεγγισθούν τα χαρακτηριστικά του εσωτερικού ορίου, δηλαδή στα χαρακτηριστικά εκείνα που θα οδηγούσαν στον προσδιορισμό ενός ορίου αντίστοιχο με το παράθυρο.
This project, based on the book “GRAMMAR OF THE MULTITUDE” by Paolo Virno , is organized in two parts. The first part refers to the People –the situation up until now- whereas the other part refers to the Multitude –the possibility-.
The first part focuses on the community of the People. Specifically, the text focuses on the line which forms a familiar inside, as a counterweight to the unknown and indescribable outside. At the beginning the approach is being held in sociological terms but further down, a spatial approach is used. This spatial approach is based on two examples, the Great Wall in China and the horizontal window of Le Corbusier. The first example refers to the connection between the community of the People with the other Peoples, whereas the second example to the connection between sub-communities, inside the community of the People (the connection between the unit and the whole).
The second part of this project questions the ability of the community to ensure a familiar inside in an environment of constant and impetuous changes, like these we are nowadays experiencing. So it opposes the idea of the Multitude as an interesting alternative.