Η χρήση ασταθών εδαφών σε εκτακτες ανάγκες από τις εταιρίες Logistics αποτελούσε ανέκαθεν ένα πρόβλημα. Επίλυση μερικώς του προβλήματος αυτού έγινε με την ανάπτυξη διατάξεων σταθεροποίησης των εδαφών. Τα υλικά αυτών των διατάξεων ήταν άλλοτε ξύλινα και άλλες φορές μεταλλικά. Το βάρος μεταφοράς και οι δυσκολίες σύνδεσης τους οδήγησαν τις εταιρίες στην ανάπτυξη νέων κατασκευών με σύνθετα υλικά. Μείωση του βάρους με ταυτόχρονη επίτευξη υψηλών αντοχών καθιέρωσαν τα υλικά αυτά επί δεκαετίες.
Η συχνή χρήση αυτών μείωσε τη φέρουσα ικανότητα των υλικών και η ταυτόχρονη έκθεση στον ήλιο και τη βροχή ενίσχυσαν την απομείωση. Σκοπός λοιπόν αυτής της εργασίας είναι η πειραματική διερεύνηση της κατάστασης και πιθανότητες ενίσχυσης ενός τύπου τέτοιου υλικού το οποίο ονομάζεται ΜΟ.ΜΑΤ.
Αναγνωρίστηκε μακροσκοπικά η σύνθεση του πανέλου και καθορίστηκε ο τρόπος αντιμετώπισης της πειραματικής διαδικασίας. Από το μητρικό υλικό επευτεύχθει η αποκοπή 3 τετραγωνικών δοκιμίων τα οποία υποβλήθηκαν σε δοκιμή συμπίεσης.
Ταυτόχρονα κατασκευάστηκαν και δοκίμια νέων συνθέσεων για να διαπιστωθεί, τόσο ο τρόπος απορρόφησης ενέργειας, όσο και ο τρόπος με τον οποίο αστοχούν, με στόχο να αναζητηθεί κατάλληλος τρόπος ενίσχυσης.
Οι οποιεσδήποτε επεμβάσεις επιδρούν στην καμπυλότητα του υλικού και με δεδομένο ότι τα υλικά αυτά για να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν συλλέγονται σε ρολλούς απαιτήθηκε και ο έλεγχος της καμπυλότητας των ενισχυμένων δοκιμίων. Για το λόγο αυτό κατασκευάστηκαν νέα ορθογωνικά καμπυλόμορφα δοκίμια και μαζί με τα δοκίμια του μητρικού υλικού ελέγχηκαν σε κάμψη τριών σημείων.
Διαπιστώθηκε ότι η επέμβαση είναι εφικτή αλλά απαιτείται να μελετηθεί ο τρόπος σύνδεσης μεταξύ παλιού και νέου τμήματος
The necessity of transportation over unstable soils in emergency situations from Logistics Companies has always been a problem. This problem was partially solved with the development and use of several types of elements for stabilizing soils.
The materials of these structures, were sometimes wood, sometimes metal. Due to the heavy weight on transferring and connecting these materials , the companies were led to develop new structures with composite materials. Low weight combined with high mechanical characteristics of these materials established them in the construction field for decades.
The frequent use of these materials during last decades along with exposure to sun and rain reduced their flexibility and load carrying capacity and increased their deformation. Aim of this work is the experimental research of such a material’s failure statement and the capability of reinforcing them. The type of material used in this diploma thesis , is called MO.MAT.
The experimental procedure consisted of the following steps. Identification of the synthesis of the composite material MO.MAT. Abscission from the parent material of 3 square specimens which were tested in compression. Construction and testing of several new specimens with different number of layers applied (glass fibres) in order to determine energy absorption needed , failure statement and methods of reinforcement.
Finally it was determined that any kind of interventions to the parent material affected on the curvature, a factor that should be taken in consideration due to the fact that MO-MAT is to be stored and transported in rolls not exceeding a specific angle of curvature. For this reason the parent material, the reinforced parent specimens along with several new formed rectangular specimens were tested in three point bending.
In conclusion it is found that reinforcement of MO-MAT can be accomplished but the methods of bonding between the old and new layers should be studied thoroughl