Το αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας με τίτλο «Πολυμεταβλητή ταξινόμηση δεδομένων: παραδείγματα εφαρμογών σε ΓΣΠ» εντάσσεται στο επιστημονικό πεδίο των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (ΓΣΠ) και Ανάλυσης Χώρου. Η εκπόνηση της πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών της σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Θέμα της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η ανάπτυξη ενός μεθοδολογικού πλαισίου εφαρμογής ανάλυσης, ταξινόμησης και χωροθέτησης γεωγραφικών δεδομένων σε περιβάλλον ΓΣΠ. Το εν λόγω πλαίσιο, αποτελείται από χωρικά δεδομένα και αναλυτικές οδηγίες εφαρμογής της μη επιβλεπόμενης ταξινόμησης τους και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατά την αντιμετώπιση αντίστοιχων προβλημάτων καθώς και εκπαιδευτικών ασκήσεων εξοικείωσης σπουδαστών και φοιτητών με προβλήματα γεωγραφικού χαρακτήρα.
Παράλληλα, η συγκεκριμένη διπλωματική εξετάζει και αναλύει τις δυνατότητες που μπορεί να παρέχει η διαχείριση της γεωγραφικής πληροφορίας σε περιβάλλον Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών, μέσα από τη σχεδίαση και ανάλυση γεωγραφικών βάσεων δεδομένων. Τέλος, παραθέτονται συμπεράσματα και προτάσεις τόσο για τα παραδείγματα που αναλύθηκαν στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής όσο και για γενικότερες εφαρμογές στις οποίες θα μπορούσε να εφαρμοστεί και να αξιοποιηθεί η προτεινόμενη προσέγγιση.
The subject of the thesis entitled "Multivariate data classification: examples of applications in GIS" is part of the scientific field of Geographic Information Systems (GIS) and Spatial Analysis. The preparation was carried out as part of the undergraduate curriculum of the School of Rural and Surveying Engineering of the National Technical University of Athens (NTUA).
The subject of this thesis is the development of a methodological framework for analysis application of geographic data, in GIS environment. This framework consists of spatial data and detailed instructions of unsupervised classification and could be exploited not only when addressing relevant problems but also as training examples for students facing geographical problems.
At the same time, this thesis examines and analyzes the opportunities that can be provided in management of geographic information in a GIS environment, through the design and analysis of geographical databases. Finally, conclusions and recommendations are given for both examples discussed in the context of this project.