Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η σχεδίαση και ανάπτυξη ρομπότ με σκοπό την μακροπρόθεσμη αλληλεπίδραση ανθρώπου μηχανής.
Το πρώτο τμήμα αυτής αναφέρεται στην δουλειά πάνω στο Facebot , ένα ρομπότ το οποίο ήταν μέρος ενός κοινωνικού δικτύου τόσο μέσα στο διαδίκτυο, όσο και έξω από αυτό φυσικά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σχεδιάσουμε τον κόσμο του ρομπότ σε 3 βασικές κατηγορίες. Τους φίλους στο διαδίκτυο, τους έξω από αυτό και αυτούς που ανήκουν και στις δυο κατηγορίες συγχρόνως. Το ρομπότ μπορούσε να αλληλεπιδράσει με τους φίλους του και να θυμάται όλες αυτές τις συζητήσεις στο μέλλον.
Το δεύτερο κομμάτι αποτελείται από τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός δεύτερου ρομπότ, το Φέρμιον, το οποίο μετά από μια κουβέντα με κάποιον φίλο του πρότεινε και κάποια ταινία. Το ρομπότ αυτό ζούσε αποκλειστικά στο διαδίκτυο σε σχέση με το προηγούμενο (πρώτο τμήμα της διπλωματικής μελέτης). Ο βασικός στόχος ήταν να σχεδιάσουμε μια οντολογία για τον κόσμο του ρομπότ, χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες του σημασιολογικού ιστού, αντί να προβλέπουμε και να προγραμματίζουμε κάθε λεπτομέρεια ξεχωριστά.
Το κάθε ένα από τα δύο ρομπότ είχε τις δικές του προσεγγίσεις και δυνατότητες τις οποίες αναλύουμε, καθώς και τα αποτελέσματα των πειραμάτων που έλαβαν χώρα.
The scope of this thesis was the designing and the development of conversational agents, focusing on establishing long-term human robots relationships.
The first part of that thesis was the work on the Facebot, an embodied agent that had a social network both online on Facebook and offline physically. This categorized the whole world of the robot into 3 main sections: online friends, offline friends and friends that live in both worlds. The robot was able to interact with her friends and remember those interactions for future reference.
The second part was the designing and implementation of another robot focusing on suggesting movies after the interaction with its friends and users. This robot was strictly online and had another approach from the previous one. The main goal was to describe ontology of the robot’s world, using the semantic web technologies instead of just coding every single detail.
The two robots had their own unique capabilities and approaches and we discuss in detail about their architecture and the results of the experiments.