Στην παρούσα εργασία, εξετάζουμε και εφαρμόζουμε κάποιες μεθόδους πρόβλεψης των ελικτικών χαρακτηριστικών του πλοίου. Η επιτυχημένη εκτίμηση των ελικτικών ικανοτήτων συνδέεται άμεσα με την ακρίβεια υπολογισμού των υδροδυναμικών παραγώγων του πλοίου, καθώς αυτές είναι που χρησιμοποιούνται στα μαθηματικά μοντέλα πρόβλεψης των κινήσεων του. Οι υδροδυναμικές παράγωγοι ενός πλοίου εξαρτώνται από τη γεωμετρία της γάστρας του και αποτελούν την υδροδυναμική του ταυτότητα. Εμφανίζονται ως συντελεστές στις εξισώσεις κίνησης του πλοίου, και εφόσον προσδιοριστούν για το πλοίου, μπορεί να προσομοιωθεί η κίνησή του. Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας, με τη χρήση δεδομένων από πειράματα με μοντέλα, θα εκτιμηθούν οι ελικτικές ικανότητες πλοίου με συστημικές μεθόδους.
In this thesis, we examine and apply methodologies which are used in the prediction of the maneuvering characteristics of a ship. Successful prediction of these characteristics is dependent on the accurate estimation of the ship's hydrodynamic coefficients, as these coefficients are crucial elements required for the mathematical model which predicts the vessel's movements. A ship's hydrodynamic coefficients depend on the geometry of its hull and are often considered the hydrodynamic identity of the ship. The hydrodynamic coefficients appear as coefficients of terms in the equations of ship motion, and once they have been defined for a given vessel, its motion may be effectively simulated. In the context of this thesis, and with the use of data from ship model tests, we will estimate the maneuvering capabilities of a ship with system-based methods.