Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της συνάφειας και της ολίσθησης σε σκυρόδεμα οπλισμένο με ράβδους FRP. Συγκεκριμένα προσδιορίζεται πειραματικά η καμπύλη συνάφειας-ολίσθησης για ράβδο FRP από ίνες γυαλιού (CFRP) για ανακυκλιζόμενη φόρτιση. Ο προσδιορισμός αυτός γίνεται με την εκτέλεση πειραματικού έργου στο Εργαστήριο Δομικής Μηχανικής και Στοιχείων Τεχνικών Έργων της ΣΑΤΜ του ΕΜΠ, χρησιμοποιώντας μια νέα δοκιμή που έχει αναπτυχθεί προγενέστερα στο εργαστήριο αυτό. Με βάση τη δοκιμή αυτή η καμπύλη συνάφειας-ολίσθησης προκύπτει με βάση μετρήσεις των παραμορφώσεων της ράβδου οπλισμού και της μεταβολής της απόστασης μεταξύ των δύο στοιχείων σκυροδέματος της δοκού-δοκιμίου. Η πειραματική δοκιμή περιγράφεται σε θεωρητική βάση και παρατίθεται η διαδικασία κατασκευής των καμπυλών συνάφειας-ολίσθησης από τις πειραματικές μετρήσεις που γίνονται κατά την εκτέλεση της δοκιμής. Επίσης παρουσιάζεται το πειραματικό έργο που πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο για την κατασκευή των δοκών-δοκιμίων, η επεξεργασία των πειραματικών δεδομένων που αποκτήθηκαν κατά την εκτέλεση του πειράματος και η κατασκευή της καμπύλης συνάφειας-ολίσθησης.
The present diploma thesis has as a subject the investigation of the relationship between the bond and the slip of concrete reinforced with FRP rods. Specifically it experimentally designates the curve bond-slip for FRP rods made of fiberglass (CFRP) for cyclic loading. This determination is done with the execution of an experimental project at the laboratory of Structural Mechanics and Engineering Construction of SRSE of NTUA using a new test which was previously developed at this laboratory. Based on this test the bond-slip curve results from the measurements of the deformation of the reinforced rods and the alteration in distance between the two concrete elements of the beam-specimen. The experiment is described on a theoretical basis and shows the manufacturing process of the bond-slip curves from the experimental measurements made during the test run. Also presented is the experimental work carried out in the laboratory for the construction of the beams-specimen, the processing of experimental data obtained during the execution of the experiment and the construction of the bond-slip curve.