Η δημιουργία προβλέψεων για τη μελλοντική ζήτηση ενός προϊόντος μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας πληθώρα μεθόδων που έχουν αναπτυχθεί. Στην παρούσα εργασία γίνεται μία εισαγωγή στη χρήση εποχικών μοντέλων χρονοσειρών για την πρόβλεψη της ζήτησης, χρησιμοποιώντας τις πωλήσεις προηγούμενων χρονικών περιόδων. Συγκεκριμένα, αναλύονται μέθοδοι αντιμετώπισης της εποχικότητας και της τάσης που παρατηρούνται συχνά στα οικονομικά μεγέθη, προκειμένου να προσαρμοστεί κάποιο μοντέλο ARMA στις παρατηρήσεις. Παρατίθεται επίσης μια εφαρμογή στην πρόβλεψη της ζήτησης διαφόρων προϊόντων από τη φαρμακευτική αγορά.
Forecasting product demand can be achieved through various methods. This thesis attempts an introduction to forecasting seasonal times series of demand, using historical data of product sales. Specifically, we analyze methods of dealing with trend and seasonality, properties which are often present in economic data, in order to fit an ARMA model to the observations. An application of these methods is also included that describes the steps in forecasting demand of various pharmaceutical products.