Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι η εκτίμηση των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν τις πωλήσεις νέων Ι.Χ. στην Ελλάδα. Εξετάζονται το μέγεθος και η μεταβολή της επιρροής αυτής διαχρονικά, καθώς και οι επιπτώσεις της τρέχουσας οικονομικής κρίσης στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων. Αναπτύσσεται πλήθος μοντέλων πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης με εξαρτημένες μεταβλητές τις πωλήσεις για κάθε μία από τις ακόλουθες πέντε κατηγορίες Ι.Χ.: μικρά, μεσαία, μεγάλα, σπορ & 4X4 για το διάστημα από τον Σεπτέμβριο του 2000 έως και τον Δεκέμβριο του 2012. Όσον αφορά στους εξωγενείς παράγοντες που περιλαμβάνονται στα μοντέλα, πρόκειται για κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες, καθώς και για αλλαγές στην ισχύουσα φορολογία του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια των ετών αυτών. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η ζήτηση για Ι.Χ. εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εκάστοτε οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της χώρας, ενώ παρατηρείται σημαντική διαφοροποίηση στις τάσεις που καταγράφονται σε περιόδους σταθερότητας από αυτές που χαρακτηρίζουν περιόδους οικονομικής ύφεσης.
The goal of this thesis is to estimate the most crucial factors that influence new car sales in Greece. We examine the extent and fluctuation of the influence, as well as the impact of the current financial crisis on the Greek automobile market. We develop multiple linear regression models using as dependent variables the sales for each of the following five vehicle categories: small, medium, large, sport & 4x4, for the period from September 2000 until December 2012. A number of socioeconomic factors, as well as changes in car taxation that occurred during those years are included as independent variables. The results indicate that demand for new automobiles highly depends on the existing social, financial and political conditions of the country. There is also an important divergence amongst the trends that dominate periods of stability and those that characterize periods of economic recession.