Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την ανάπλαση μιας περιοχής 70 στρεμμάτων στο κέντρο της πόλης των Σερρών, καταλήγοντας στη διαμόρφωση ενός αστικού πάρκου. Στόχος ήταν η επιστροφή ενός πυρήνα πρασίνου στους κατοίκους, δημιουργώντας τοπικούς και υπερτοπικούς πόλους αναψυχής, εκπαίδευσης και πολιτισμού.
Η κεντρική ιδέα συγκροτείται από τη δημιουργία 3 ζωνών, την αστική, που συνορεύει με το κέντρο εμπορίου - αναψυχής της πόλης, την αγροτική που δημιουργείται από την απομάκρυνση του Δημοτικού Γηπέδου και την παιδική, που περιλαμβάνει υφιστάμενα σχολικά συγκροτήματα. Οι ζώνες αυτές, πέρα από τις γειτνιάσεις τους με τον αστικό ιστό, τέμνονται από εντοπισμένες αστικές κινήσεις, που εισχωρούν στο εσωτερικό του πάρκου, με τις 3 κυριότερες να καταλήγουν σε μια κεντρική διαμόρφωση, αποτελούμενη από μια κυκλική ζώνη νερού. Παράλληλα, γίνεται η διάνοιξη ενός ρέματος που διατρέχει την περιοχή μελέτης. Η τελική μελέτη περιλαμβάνει κάποιες από τις υφιστάμενες χρήσεις, όπως δύο δημοτικά σχολεία και ένα νηπιαγωγείο, ένα υπαίθριο θέατρο, ενώ προστίθενται κάποιες κλειστές και ημιυπαίθριες ξύλινες κατασκευές, όπως μια μαθησιακή ενότητα, 2 εκθεσιακές ενότητες, ένα αναψυκτήριο καθώς και διάσπαρτες καθιστικές ενότητες.
This thesis deals with the regeneration of an area of 70 acres in the center of the city of Serres, resulting in the formation of an urban park. The goal was the return of a green core to the inhabitants, creating local and hyper topical recreational, educational and cultural poles.
The central idea consists of three zones, an urban, bordering the trade center - city leisure, a rural created by the removal of the Municipal Stadium and a child - based, including existing school buildings. These zones, in addition pays their proximity to the urban fabric, intersected by localized urban movements, which penetrates inside the park, with the main three meeting to a central configuration, consisting of a circular band of water. Also, there is the opening of a stream that runs through the study area. The final study includes some of the existing uses such as two primary schools and a nursery, an outdoor theater, while adding some closed and semi-open wooden structure, a learning module, 2 exhibition units, a cafe and sit scattered sections.