Η εργασία αυτή επιχειρεί να περιγράψει δύο συστήματα σταθερής επιδομής, της επιδομής Rheda 2000 που εφαρμόστηκε στην ανακαινισμένη γραμμή του ΗΣΑΠ και της επιδομής Stedef που τοποθετήθηκε στη γραμμή του Αττικό Μετρό. Για κάθε ένα από τα παραπάνω είδη επιδομής γίνονται για συγκεκριμένες παραμέτρους οι απαραίτητοι υπολογισμοί σύμφωνα με τη μέθοδο Zimmermann. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού πραγματοποιήθηκε έρευνα σε ελληνική και ξένη βιβλιογραφία, στο διαδίκτυο και συγκεντρώθηκαν πληροφορίες από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Αττικό Μετρό και των ΗΣΑΠ.
Αρχικά, στην παρούσα εργασία δίνεται μια εικόνα της σιδηροδρομικής γραμμής, δηλαδή αναφέρονται τα είδη επιδομής (με έρμα και σταθερή), περιγράφεται η σταθερή επιδομή και γίνεται μια σύντομη αναφορά σε κάποια είδη της, αναλύονται οι διαφορές της με την επιδομή με έρμα και τέλος αναφέρονται τα υλικά της επιδομής. Τα παραπάνω στόχο έχουν να αποκτήσει ο αναγνώστης μια σαφή εικόνα των παραγόντων που συνθέτουν τη σιδηροδρομική γραμμή και να τον βοηθήσουν να κατανοήσει τα δύο συστήματα που αναλύονται παρακάτω.
Στη συνέχεια, περιγράφονται αναλυτικά τα δύο είδη σταθερής επιδομής, της επιδομής Rheda 2000 και της επιδομής Stedef, και αναλύονται οι ιδιαιτερότητες που εμφανίστηκαν κατά την εφαρμογή του κάθε συστήματος. Τέλος, γίνονται οι απαραίτητοι υπολογισμοί και μορφώνονται τα αντίστοιχα συγκριτικά διαγράμματα για τις παραμέτρους κάθε συστήματος. Καθοριστικό ρόλο για τους υπολογισμούς παίζουν τα ελαστικά υποθέματα, τα οποία είναι απαραίτητα ώστε να αποφεύγεται μία τελείως άκαμπτη κατασκευή.
The following assignment describes two systems of slab track, the Rheda 2000 that has been used within the renewal of ISAP and the Stedef placed along Attiko Metro alignment. For each one of the two types of the slab track and for specific parameters taken, the required calculations have been performed according to Zimmermann method. Information and data has been collected from ESAP and Attiko Metro organizations and also following extended research in both Greek and International bibliography and a web search.
At the beginning of the document, a general view of the rail line is discussed, describing the two different types of track bed (ballast track and slab track) the characteristics and differences of each type are addressed as well as the composition of each in order to provide the reader with a clear picture of the line parameters and to aid understanding of the two systems as described further within the text.
Following the general view, a detailed description of the two systems Rheda 2000 and Stedef is given and the special characteristics of each system are explained. Finally and following the calculations that took place, different charts have been developed based on parameters of each system. A critical factor for the calculations has been the rubber pads which are required in order to avoid a rigid structure.