Το θέμα της διπλωματικής αφορά μια σχολή σκηνογραφίας με θεατρικό χώρο στην περιοχή του Ψυρρή. Αφορμή αποτέλεσε ένα γενικότερο προσωπικό ενδιαφέρον για τη μελέτη του θεατρικού χώρου καθώς και των στοιχείων που τον συνθέτουν. Παράλληλα, η επιθυμία το κτίριο να έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα μας οδήγησε στη δημιουργία μιας σχολής για σκηνογράφους λόγω της καλλιτεχνικής και κατασκευαστικής διάστασης του αντικειμένου της σπουδής.
Πρόκειται για ένα κτίριο που θα λειτουργεί σε δύο διακριτά αλλά άρρηκτα συνεργαζόμενα επίπεδα. Ένα πιο ιδιωτικό που αφορά κυρίως την εκπαίδευση των σκηνογράφων και ένα πιο δημόσιο που αφόρα χώρους θεατρικών δραστηριοτήτων. Η αλληλεπίδραση των δύο ενοτήτων θεωρήθηκε αναγκαία γιατί προσφέρει στην περιοχή ένα ανοικτό κτίριο με ολοήμερη και καθημερινή λειτουργία.
Σε πρώτη φάση, η επιθυμία δημιουργίας ενός ενιαίου συνθετικού συνόλου με τα όμορα κτίρια, μας οδήγησε στη χάραξη μιας ισόγειας κίνησης η οποία διασχίζει το θέμα και ενώνει τους εφαπτόμενους δρόμους διατηρώντας παράλληλα τα αυστηρά μέτωπα, ως χαρακτηριστικό της περιοχής. Έτσι το κτίριο αν και εσώστρεφο, παραμένει ανοιχτό καθώς είναι προσπελάσιμο και από τις τρείς περιμετρικές οδούς.
Η ‘στρουκτουραλιστική’ λογική που διέπει το σχεδιασμό των δύο θεατρικών σκηνών, κλειστό και υπαίθριο θέατρο, θεωρήθηκε ότι εκφράζει σαφώς το ρόλο που επιτελεί το κτίριο και συνοψίζει εν πολλοίς τις απόψεις μας για το σύγχρονο θέατρο.
The subject matter of the respected Thesis project relates to a School of Arts specified for the needs of stage design, and a theatre space in the central area of Psiri; the ulterior motive of this project was, mainly, our own personal interest in the study of theatrical space as such, as well as its general composition. Furthermore, our desire for a simultaneous educational purpose, gave rise to the creation of a School of Arts, specified for the overall needs of stage designers, due to the artistic and structural dimensions of the said subject area.
It is a building that works in two distinct, yet closely collaborating levels. Firstly, that of a private level, targeted mainly for the education of the stage designers, and secondly, a public area relating to the general spaces of theatrical activities. The interaction between the two entities was necessary due to the fact that it offers an open building with all day operation.
Initially, the desire to create a single composite bulk with the neighboring buildings, led us to develop a motion-story, which weaves the theme itself and unites tangent streets while maintaining strict facades as a characteristic of the area. So the building, although it is introverted, remains open and is accessible from all three perimetric roads.
The 'structuralistic' logic of design at both theatrical spaces, i.e. the indoor and outdoor theater, was considered as it clearly expresses the role of the building and summarizes our views on the contemporary theater.